LUSTIGOVÁ, Zdena a Štěpán CHALUPA. ADVANTAGES AND LIMITS OF TEXT MINING SOFTWARE FOR ANALYSIS OF CUSTOMERS' REVIEWS ON BOOKING PORTALS. In Metin Kozak & Nazmi Kozak. Proceedings of 7th World Conference for Graduate Research in Tourism, Hospitality and Leisure. Istanbul, Turkey, 2014, 6 s.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název ADVANTAGES AND LIMITS OF TEXT MINING SOFTWARE FOR ANALYSIS OF CUSTOMERS' REVIEWS ON BOOKING PORTALS
Autoři LUSTIGOVÁ, Zdena a Štěpán CHALUPA.
Vydání Istanbul, Turkey, Proceedings of 7th World Conference for Graduate Research in Tourism, Hospitality and Leisure, 6 s. 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10103 Statistics and probability
Stát vydavatele Turecko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova anglicky business intelligence, data mining, text mining, customers relationship, hotel and spa industry
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc., učo 12440. Změněno: 27. 2. 2014 10:31.
Anotace
Presented article deals with the possibilities of using statistical software packages that includes data mining and text mining tools, for the analysis of unstructured text, offered by booking portals in the form of multilingual information, hidden in customer reviews. 10080 reviews on 36 luxury accommodation facilities available from booking.com were used to test the Statistica and SPSS software package. Reviews were created and published by customers in 32 languages. The Statistica SW has not been proven very beneficial, especially in the area of processing multilingual information. Despite all efforts, nearly half of languages used by customers failed to process.
VytisknoutZobrazeno: 5. 7. 2024 03:27