D 2014

ADVANTAGES AND LIMITS OF TEXT MINING SOFTWARE FOR ANALYSIS OF CUSTOMERS' REVIEWS ON BOOKING PORTALS

LUSTIGOVÁ, Zdena a Štěpán CHALUPA

Základní údaje

Originální název

ADVANTAGES AND LIMITS OF TEXT MINING SOFTWARE FOR ANALYSIS OF CUSTOMERS' REVIEWS ON BOOKING PORTALS

Autoři

LUSTIGOVÁ, Zdena a Štěpán CHALUPA

Vydání

Istanbul, Turkey, Proceedings of 7th World Conference for Graduate Research in Tourism, Hospitality and Leisure, 6 s. 2014

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10103 Statistics and probability

Stát vydavatele

Turecko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

Klíčová slova anglicky

business intelligence, data mining, text mining, customers relationship, hotel and spa industry

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2014 10:31, doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc.

Anotace

V originále

Presented article deals with the possibilities of using statistical software packages that includes data mining and text mining tools, for the analysis of unstructured text, offered by booking portals in the form of multilingual information, hidden in customer reviews. 10080 reviews on 36 luxury accommodation facilities available from booking.com were used to test the Statistica and SPSS software package. Reviews were created and published by customers in 32 languages. The Statistica SW has not been proven very beneficial, especially in the area of processing multilingual information. Despite all efforts, nearly half of languages used by customers failed to process.