D 2014

Students’ Behaviour in Virtual and Remote Laboratories

LUSTIGOVÁ, Zdena a Pavel BROM

Základní údaje

Originální název

Students’ Behaviour in Virtual and Remote Laboratories

Autoři

LUSTIGOVÁ, Zdena a Pavel BROM

Vydání

Postdam Germany, Proceedings of "Key Competencies in Informatics and ICT'"KEYCIT 2014 interntional conference, od s. NESTRÁNKOVÁNO, 2014

Nakladatel

IFIP TC3

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

Klíčová slova anglicky

remotelaboratories, virtua llaboratories; educational research; datamining; log files; secondary school students

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2014 14:58, doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc.

Anotace

V originále

Data mining techniques in education and learning are still in their infancy. Even academic references are scarce on the ground, although some education-related publications are already beginning to pay attention to this new area and its research potential. The present article describes the results of a medium-scale (N = 56) study, using log files from open remote laboratory at Charles University in Prague, Faculty of Mathematics and Physics, to observe secondary school students’ behavior during their work in virtual environment. The simplest data mining and text mining techniques were used to reveal individual user’s behavioral patterns, to detect disengagement, and to compare learning outcomes and student preferences. The results will be used mainly to improve systems’ adaptability to students’ requirements and capacities.