2014
Students’ Behaviour in Virtual and Remote Laboratories
LUSTIGOVÁ, Zdena a Pavel BROMZákladní údaje
Originální název
Students’ Behaviour in Virtual and Remote Laboratories
Autoři
LUSTIGOVÁ, Zdena a Pavel BROM
Vydání
Postdam Germany, Proceedings of "Key Competencies in Informatics and ICT'"KEYCIT 2014 interntional conference, od s. NESTRÁNKOVÁNO, 2014
Nakladatel
IFIP TC3
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova anglicky
remotelaboratories, virtua llaboratories; educational research; datamining; log files; secondary school students
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2014 14:58, doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc.
Anotace
V originále
Data mining techniques in education and learning are still in their infancy. Even academic references are scarce on the ground, although some education-related publications are already beginning to pay attention to this new area and its research potential. The present article describes the results of a medium-scale (N = 56) study, using log files from open remote laboratory at Charles University in Prague, Faculty of Mathematics and Physics, to observe secondary school students’ behavior during their work in virtual environment. The simplest data mining and text mining techniques were used to reveal individual user’s behavioral patterns, to detect disengagement, and to compare learning outcomes and student preferences. The results will be used mainly to improve systems’ adaptability to students’ requirements and capacities.