J 2014

Individualization of Demand of Tourism Industry and Activities of Destination Management Organizations

PLZÁKOVÁ, Lucie, Petr STUDNIČKA a Josef VLČEK

Základní údaje

Originální název

Individualization of Demand of Tourism Industry and Activities of Destination Management Organizations

Autoři

PLZÁKOVÁ, Lucie, Petr STUDNIČKA a Josef VLČEK

Vydání

Czech Hospitality and Tourism Papers, Praha, Vysoká škola hotelová, 2014, 1801-1535

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

Klíčová slova česky

cestovní ruch, individualizace poptávky, inovace nabídky, organizace destinačního managementu, spotřebitelské chování,

Klíčová slova anglicky

consumer behavior, destination management organizations, individualization of demand, innovation of supply, travel and tourism industry

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno

Návaznosti

WD-37-07-2, projekt VaV.
Změněno: 30. 4. 2014 08:25, Ing. Petr Studnička, PhD.

Anotace

V originále

The birth of the individual consumer is an expression of the present style of life, whose realm has become emotional consumption. People want to achieve self-realization, and tourism represents the products and services that help them fulfill this need. Most consumers complete their tourism product on their own. Providers of tourism services need to understand tourism consumers’ behavior, or they cannot respond appropriately to their clients’ needs for innovation. The development of a tourism destination depends on the destination´s ability to develop and adapt its resources, activities of destination management organizations, and coordination of links to neighboring areas.
Zobrazeno: 27. 12. 2024 09:45