J
2014
Individualization of Demand of Tourism Industry and Activities of Destination Management Organizations
PLZÁKOVÁ, Lucie, Petr STUDNIČKA a Josef VLČEK
Základní údaje
Originální název
Individualization of Demand of Tourism Industry and Activities of Destination Management Organizations
Vydání
Czech Hospitality and Tourism Papers, Praha, Vysoká škola hotelová, 2014, 1801-1535
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova česky
cestovní ruch, individualizace poptávky, inovace nabídky, organizace destinačního managementu, spotřebitelské chování,
Klíčová slova anglicky
consumer behavior, destination management organizations, individualization of demand, innovation of supply, travel and tourism industry
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Návaznosti
WD-37-07-2, projekt VaV.
V originále
The birth of the individual consumer is an expression of the present style of life, whose realm has become emotional consumption. People want to achieve self-realization, and tourism represents the products and services that help them fulfill this need. Most consumers complete their tourism product on their own. Providers of tourism services need to understand tourism consumers’ behavior, or they cannot respond appropriately to their clients’ needs for innovation. The development of a tourism destination depends on the destination´s ability to develop and adapt its resources, activities of destination management organizations, and coordination of links to neighboring areas.
Zobrazeno: 28. 12. 2024 05:23