J
		
		2014
			
	    
Individualization of Demand of Tourism Industry and Activities of Destination Management Organizations
	    PLZÁKOVÁ, Lucie; Petr STUDNIČKA a Josef VLČEK
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Základní údaje
	
		Originální název
		Individualization of Demand of Tourism Industry and Activities of Destination Management Organizations
	 
			
				Vydání
				 Czech Hospitality and Tourism Papers, Praha, Vysoká škola hotelová, 2014, 1801-1535
			 
		
Další údaje
		
	
		
			Typ výsledku
			Článek v odborném periodiku
		 
	
		
			Obor
			50600 5.6 Political science
		 
	
		
			Stát vydavatele
			Česká republika
		 
	
		
			Utajení
			není předmětem státního či obchodního tajemství
		 
	
			
				Organizační jednotka
				University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
			 
		
		
			Klíčová slova česky
			cestovní ruch, individualizace poptávky, inovace nabídky, organizace destinačního managementu, spotřebitelské chování,
		 
		
			Klíčová slova anglicky
			consumer behavior, destination management organizations, individualization of demand, innovation of supply, travel and tourism industry
		 
			Příznaky
			Mezinárodní význam, Recenzováno
		 
				Návaznosti
				WD-37-07-2, projekt VaV. 
			 
			
			
				
					V originále
					The birth of the individual consumer is an expression of the present style of life, whose realm has become emotional consumption. People want to achieve self-realization, and tourism represents the products and services that help them fulfill this need. Most consumers complete their tourism product on their own. Providers of tourism services need to understand tourism consumers’ behavior, or they cannot respond appropriately to their clients’ needs for innovation. The development of a tourism destination depends on the destination´s ability to develop and adapt its resources, activities of destination management organizations, and coordination of links to neighboring areas.
				  
				Zobrazeno: 31. 10. 2025 13:17