KLÁNOVÁ, Eva. Možnosti moderních technologií ve službách na příkladu maloobchodu (Possibilities of Modern Technologies in Services - Example in Retail). Online. In Jan Chromý, Liubov Ryashko, Alexandra Dmitrieva. Strategie a taktika marketingu pro e-business v hotelnictví a dalších oblastech ekonomiky Strategy and Marketing Tactics in e-Business of Hospitality and Other Spheres. 1st ed. Praha: Extrasystem Praha, 2014, p. 32-41, 9 pp. ISBN 978-80-87570-17-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Možnosti moderních technologií ve službách na příkladu maloobchodu
Name in Czech Možnosti moderních technologií ve službách na příkladu maloobchodu
Name (in English) Possibilities of Modern Technologies in Services - Example in Retail
Authors KLÁNOVÁ, Eva.
Edition 1. vyd. Praha, Strategie a taktika marketingu pro e-business v hotelnictví a dalších oblastech ekonomiky Strategy and Marketing Tactics in e-Business of Hospitality and Other Spheres, p. 32-41, 9 pp. 2014.
Publisher Extrasystem Praha
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN 978-80-87570-17-3
Keywords (in Czech) -commerce, m-commerce, marketing, moderní technologie, obchod, spotřebitel
Keywords in English consumer, e-commerce, m-commerce, marketing, modern technology, retail
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Eva Klánová, učo 4225. Changed: 8/5/2014 11:03.
Abstract
Příspěvek se zaměřuje na současné možnosti moderních technologií z pohledu maloobchodu. Hlavní trendy, které hýbou oborem, lze shrnout do tří oblastí: vývoj chování spotřebitele, využití moderních technologií ve stacionárních obchodech a on-line versus kamenný obchod. K hlavním trendům, které se prosazují do nákupního procesu, patří kromě e-commerce stále více také m-commerce. Standardem se stávají QR kódy, které mohou sloužit nejen jako nástroj marketingu, ale také jako užitečný pomocník přímo v procesu nákupu a placení, self scanning či různé inteligentní „pomůcky“ usnadňující nákup.
Abstract (in English)
The paper describes the current possibilities of modern technologies from the point of view of retail. The main trends in retail can be summed up into three areas: changes in consumer behavior, using of the modern technologies in stores and on-line versus traditional shopping. To the main trends in the purchasing process belong except e-commerce also m-commerce. The standard is becoming QR codes that serve not only as a marketing tool but also help in shopping and payments, self-scanning or various smart devices facilitating the purchase.
PrintDisplayed: 21/7/2024 12:41