D 2014

Možnosti moderních technologií ve službách na příkladu maloobchodu

KLÁNOVÁ, Eva

Basic information

Original name

Možnosti moderních technologií ve službách na příkladu maloobchodu

Name in Czech

Možnosti moderních technologií ve službách na příkladu maloobchodu

Name (in English)

Possibilities of Modern Technologies in Services - Example in Retail

Authors

KLÁNOVÁ, Eva

Edition

1. vyd. Praha, Strategie a taktika marketingu pro e-business v hotelnictví a dalších oblastech ekonomiky Strategy and Marketing Tactics in e-Business of Hospitality and Other Spheres, p. 32-41, 9 pp. 2014

Publisher

Extrasystem Praha

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

URL

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-87570-17-3

Keywords (in Czech)

-commerce, m-commerce, marketing, moderní technologie, obchod, spotřebitel

Keywords in English

consumer, e-commerce, m-commerce, marketing, modern technology, retail

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 8/5/2014 11:03, Ing. Eva Klánová

Abstract

ORIG EN

V originále

Příspěvek se zaměřuje na současné možnosti moderních technologií z pohledu maloobchodu. Hlavní trendy, které hýbou oborem, lze shrnout do tří oblastí: vývoj chování spotřebitele, využití moderních technologií ve stacionárních obchodech a on-line versus kamenný obchod. K hlavním trendům, které se prosazují do nákupního procesu, patří kromě e-commerce stále více také m-commerce. Standardem se stávají QR kódy, které mohou sloužit nejen jako nástroj marketingu, ale také jako užitečný pomocník přímo v procesu nákupu a placení, self scanning či různé inteligentní „pomůcky“ usnadňující nákup.

In English

The paper describes the current possibilities of modern technologies from the point of view of retail. The main trends in retail can be summed up into three areas: changes in consumer behavior, using of the modern technologies in stores and on-line versus traditional shopping. To the main trends in the purchasing process belong except e-commerce also m-commerce. The standard is becoming QR codes that serve not only as a marketing tool but also help in shopping and payments, self-scanning or various smart devices facilitating the purchase.
Displayed: 2/11/2024 23:38