BUREŠOVÁ, Pavla, Blanka ZIMÁKOVÁ, Miroslav ČERTÍK and Jan HÁN. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie; Gastronomické služby (Gastronomy Services). Praha: Wolters Kluwer, 2014, 156 pp. první vydání. ISBN 978-80-7478-498-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie; Gastronomické služby
Name in Czech Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie; Gastronomické služby
Name (in English) Gastronomy Services
Authors BUREŠOVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Blanka ZIMÁKOVÁ (203 Czech Republic), Miroslav ČERTÍK (203 Czech Republic) and Jan HÁN (203 Czech Republic).
Edition Praha, 156 pp. první vydání, 2014.
Publisher Wolters Kluwer
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW Odborná publikace s podtitulem Gastronomické služby vychází jako první svazek série věnované problematice hotelnictví a gastronomie. Cílem této série je nejen publikovat moderní teoretické i praktické poznatky z oblasti realizace ubytovacích a gastronomi
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN 978-80-7478-498-9
Keywords (in Czech) Catering, gastronomie, nápoje, menu, servis
Keywords in English Beverages Catering Gastronomy Menu Services
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Pavla Burešová, Ph.D., učo 6832. Changed: 28/3/2015 08:54.
Abstract
Kniha zahrnuje vedle popisu historického vývoje gastronomie především kapitoly zaměřené na jednotlivé aspekty podnikání v gastronomii, organizační strukturu, pracovníky, formy prodeje, vytváření nabídky. Autoři se zaměřili na části věnované banketní a cateringové nabídce, nápojové gastronomii, nákupu zboží a výrobě pokrmů. Pozornost je věnována také přípravě provozu, technice obsluhy, nárokům na hygienické standardy a principům řízení kvality služeb. Poslední část textu se zabývá institucionálním stravováním.
Abstract (in English)
Presented text is suitable for everyone who is interested in getting knowledge of providing gastronomic and catering services, those who serve guests, or those who is in direct contact with customer.
PrintDisplayed: 2/5/2024 17:11