D
2014
Vliv cel a postavení Evropské unie na exportující podniky v České republice
PETŘÍČEK, Martin
Basic information
Original name
Vliv cel a postavení Evropské unie na exportující podniky v České republice
Name (in English)
Effect of Customs and the Position of the European Union on Companies in Czech Republic
Authors
PETŘÍČEK, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Hradec Králové, Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2014, p. 332-340, 9 pp. 2014
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords (in Czech)
Evropská unie; export; Balassův index
Keywords in English
European Union; Export; Balassa Index
Tags
International impact, Reviewed
V originále
Příspěvek se zaměřuje na problematiku cel ve vztahu k mezinárodnímu obchodu. Bližší specifikace poté probíhá na základě analýzy situace exportu podniků v České republice. Analýza je postavena na základě Balassova indexu, který měří využití komparativních výhod. Kromě prostorové analýzy je provedena také komparace vývoje před a po vstupu České republiky do Evropské unie.
In English
This paper focuses on the issue of customs in relation to international trade. Further specifications is based on the analysis of exporting companies situation in the Czech Republic. The analysis is based on the Balassa index, which measures the use of comparative advantages. Besides spatial analysis is also carried out a comparison of development before and after the Czech Republic joined the European Union.
Displayed: 28/12/2024 03:31