Detailed Information on Publication Record
2010
Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu
CHROMÝ, JanBasic information
Original name
Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu
Name in Czech
Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu
Name (in English)
Marketing and media in hotel management and tourism
Authors
CHROMÝ, Jan (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Praha, 128 pp. Komunikace a média 2, 2010
Publisher
Verbum
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/25619161:_____/10:00000007
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN
978-80-904415-3-8
Keywords (in Czech)
marketing; media; hotelnictví; cestovní ruch
Keywords in English
marketing; media;hotel management; tourism
Tags
Reviewed
Links
WD-37-07-2, research and development project.
Změněno: 29/11/2010 08:17, Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.
V originále
Marketingové aktivity jsou nedílnou součástí každého podnikání. Každá z forem marketingové komunikace má svá specifická pravidla, která vycházejí z určitých cílů. Dosažení stanovených cílů je podloženo výbornými znalostmi všech aspektů komunikace a výše zmíněných pravidel. Rozdílná pravidla a také aspekty komunikace souvisí s dosahováním rozdílných cílů v obecné rovině. K tomu dále přistupují aspekty, které ovlivňují účinnost komunikace, a také pravidla jejích jednotlivých marketingových forem. Tato publikace přináší popis základních aspektů a pravidel, a zabývá se popisem všech základních souvislostí marketingových komunikací. Přínos proti jiným podobným publikacím lze spatřovat ve snaze o důslednější využívání základních pedagogicko-didaktických aspektů v teorii marketingové komunikace.
In English
This monograph provides an outline of the whole field of communications in marketing. It attempts to render new views upon certain areas, to show new possibilities resulting from the application of new means of communications, and to illustrate the advantage of using knowledge of other fields, such as pedagogy. There is not much information published regarding the application of didactic methodology within marketing communications; this book sketches its basics. The most significant contribution of this book can be seen in its description of the basic aspects, rules and all fundamental relations of marketing communications. Unlike other publications, this book brings in a wide range of more consistent applications of pedagogical and didactic aspects in the theory of marketing communications.