CHROMÝ, Jan. Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu (Marketing and media in hotel management and tourism). 1st ed. Praha: Verbum, 2010, 128 pp. Komunikace a média 2. ISBN 978-80-904415-3-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu
Name in Czech Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu
Name (in English) Marketing and media in hotel management and tourism
Authors CHROMÝ, Jan (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Praha, 128 pp. Komunikace a média 2, 2010.
Publisher Verbum
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/25619161:_____/10:00000007
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN 978-80-904415-3-8
Keywords (in Czech) marketing; media; hotelnictví; cestovní ruch
Keywords in English marketing; media;hotel management; tourism
Tags marketingové komunikace
Tags Reviewed
Links WD-37-07-2, research and development project.
Changed by Changed by: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D., učo 4147. Changed: 29/11/2010 08:17.
Abstract
Marketingové aktivity jsou nedílnou součástí každého podnikání. Každá z forem marketingové komunikace má svá specifická pravidla, která vycházejí z určitých cílů. Dosažení stanovených cílů je podloženo výbornými znalostmi všech aspektů komunikace a výše zmíněných pravidel. Rozdílná pravidla a také aspekty komunikace souvisí s dosahováním rozdílných cílů v obecné rovině. K tomu dále přistupují aspekty, které ovlivňují účinnost komunikace, a také pravidla jejích jednotlivých marketingových forem. Tato publikace přináší popis základních aspektů a pravidel, a zabývá se popisem všech základních souvislostí marketingových komunikací. Přínos proti jiným podobným publikacím lze spatřovat ve snaze o důslednější využívání základních pedagogicko-didaktických aspektů v teorii marketingové komunikace.
Abstract (in English)
This monograph provides an outline of the whole field of communications in marketing. It attempts to render new views upon certain areas, to show new possibilities resulting from the application of new means of communications, and to illustrate the advantage of using knowledge of other fields, such as pedagogy. There is not much information published regarding the application of didactic methodology within marketing communications; this book sketches its basics. The most significant contribution of this book can be seen in its description of the basic aspects, rules and all fundamental relations of marketing communications. Unlike other publications, this book brings in a wide range of more consistent applications of pedagogical and didactic aspects in the theory of marketing communications.
PrintDisplayed: 29/4/2024 04:21