Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu
CHROMÝ, Jan. Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu (Marketing and media in hotel management and tourism). 1st ed. Praha: Verbum, 2010, 128 pp. Komunikace a média 2. ISBN 978-80-904415-3-8. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu |
Name in Czech | Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu |
Name (in English) | Marketing and media in hotel management and tourism |
Authors | CHROMÝ, Jan (203 Czech Republic, guarantor). |
Edition | 1. vyd. Praha, 128 pp. Komunikace a média 2, 2010. |
Publisher | Verbum |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Book on a specialized topic |
Field of Study | 50200 5.2 Economics and Business |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/25619161:_____/10:00000007 |
Organization unit | University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. |
ISBN | 978-80-904415-3-8 |
Keywords (in Czech) | marketing; media; hotelnictví; cestovní ruch |
Keywords in English | marketing; media;hotel management; tourism |
Tags | marketingové komunikace |
Tags | Reviewed |
Links | WD-37-07-2, research and development project. |
Changed by | Changed by: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D., učo 4147. Changed: 29/11/2010 08:17. |
Abstract |
---|
Marketingové aktivity jsou nedílnou součástí každého podnikání. Každá z forem marketingové komunikace má svá specifická pravidla, která vycházejí z určitých cílů. Dosažení stanovených cílů je podloženo výbornými znalostmi všech aspektů komunikace a výše zmíněných pravidel. Rozdílná pravidla a také aspekty komunikace souvisí s dosahováním rozdílných cílů v obecné rovině. K tomu dále přistupují aspekty, které ovlivňují účinnost komunikace, a také pravidla jejích jednotlivých marketingových forem. Tato publikace přináší popis základních aspektů a pravidel, a zabývá se popisem všech základních souvislostí marketingových komunikací. Přínos proti jiným podobným publikacím lze spatřovat ve snaze o důslednější využívání základních pedagogicko-didaktických aspektů v teorii marketingové komunikace. |
Abstract (in English) |
---|
This monograph provides an outline of the whole field of communications in marketing. It attempts to render new views upon certain areas, to show new possibilities resulting from the application of new means of communications, and to illustrate the advantage of using knowledge of other fields, such as pedagogy. There is not much information published regarding the application of didactic methodology within marketing communications; this book sketches its basics. The most significant contribution of this book can be seen in its description of the basic aspects, rules and all fundamental relations of marketing communications. Unlike other publications, this book brings in a wide range of more consistent applications of pedagogical and didactic aspects in the theory of marketing communications. |
PrintDisplayed: 5/10/2024 06:49