B 2010

Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu

CHROMÝ, Jan

Basic information

Original name

Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu

Name in Czech

Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu

Name (in English)

Marketing and media in hotel management and tourism

Authors

CHROMÝ, Jan (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Praha, 128 pp. Komunikace a média 2, 2010

Publisher

Verbum

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/25619161:_____/10:00000007

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-904415-3-8

Keywords (in Czech)

marketing; media; hotelnictví; cestovní ruch

Keywords in English

marketing; media;hotel management; tourism

Tags

marketingové komunikace

Tags

Reviewed

Links

WD-37-07-2, research and development project.
Změněno: 29/11/2010 08:17, Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Marketingové aktivity jsou nedílnou součástí každého podnikání. Každá z forem marketingové komunikace má svá specifická pravidla, která vycházejí z určitých cílů. Dosažení stanovených cílů je podloženo výbornými znalostmi všech aspektů komunikace a výše zmíněných pravidel. Rozdílná pravidla a také aspekty komunikace souvisí s dosahováním rozdílných cílů v obecné rovině. K tomu dále přistupují aspekty, které ovlivňují účinnost komunikace, a také pravidla jejích jednotlivých marketingových forem. Tato publikace přináší popis základních aspektů a pravidel, a zabývá se popisem všech základních souvislostí marketingových komunikací. Přínos proti jiným podobným publikacím lze spatřovat ve snaze o důslednější využívání základních pedagogicko-didaktických aspektů v teorii marketingové komunikace.

In English

This monograph provides an outline of the whole field of communications in marketing. It attempts to render new views upon certain areas, to show new possibilities resulting from the application of new means of communications, and to illustrate the advantage of using knowledge of other fields, such as pedagogy. There is not much information published regarding the application of didactic methodology within marketing communications; this book sketches its basics. The most significant contribution of this book can be seen in its description of the basic aspects, rules and all fundamental relations of marketing communications. Unlike other publications, this book brings in a wide range of more consistent applications of pedagogical and didactic aspects in the theory of marketing communications.
Displayed: 23/11/2024 05:09