MÁČE, Jan. TVORBA CEN NA HOTELOVÉM TRHU V PRAZE V KONTEXTU TVORBY STRATEGIÍ (PRICING AT HOTEL MARKET IN PRAGUE IN THE CONTEXT OF MAKING STRATEGIES). Online. první. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2014, p. 155-162, 11 pp. ISBN 978-80-87035-87-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name TVORBA CEN NA HOTELOVÉM TRHU V PRAZE V KONTEXTU TVORBY STRATEGIÍ
Name (in English) PRICING AT HOTEL MARKET IN PRAGUE IN THE CONTEXT OF MAKING STRATEGIES
Authors MÁČE, Jan.
Edition první. Jihlava, p. 155-162, 11 pp. 2014.
Publisher Vysoká škola polytechnická Jihlava
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN 978-80-87035-87-0
UT WoS 000346597400018
Keywords (in Czech) hotelové služby, konkurence, segmentace trhu, tvorba cen
Keywords in English competition, hotel services, market segmentation, pricing
Changed by Changed by: PhDr. Jan Máče, Ph.D., učo 4143. Changed: 29/4/2015 14:53.
Abstract
Příspěvek se zabývá problematikou mechanizmu tvorby cen na hotelovém trhu v Praze ve spojitosti s riziky tvorby strategií hotelových společností. Zabývá se analýzou konkurenčního prostředí a segmentací poptávky po hotelových službách a její vliv na tvorbu cen. Jedním ze základních problémů tvorby cen je způsob získávání informací o situaci na trhu, zejména o konkurenčních cenách. V příspěvku jsou dále analyzovány reakce pražských hotelů na změny poptávky v letech 2009-2012 a jejich dopad na konkurenční prostředí.
Abstract (in English)
The paper deals with the mechanism of price formation on the hotel market in Prague in connection with the risk of a strategy by the hotel. It deals with the analysis of the competitive environment and segmentation of demand for hotel services and its impact on pricing. One of the fundamental problems of pricing is a method of obtaining information about the market situation, especially on competitive prices. The paper also analyzed the reactions of selected hotels in Prague to changes in demand in 2009-2012 and their impact on the competitive environment
PrintDisplayed: 18/5/2024 22:02