D 2014

TVORBA CEN NA HOTELOVÉM TRHU V PRAZE V KONTEXTU TVORBY STRATEGIÍ

MÁČE, Jan

Basic information

Original name

TVORBA CEN NA HOTELOVÉM TRHU V PRAZE V KONTEXTU TVORBY STRATEGIÍ

Name (in English)

PRICING AT HOTEL MARKET IN PRAGUE IN THE CONTEXT OF MAKING STRATEGIES

Authors

Edition

první. Jihlava, p. 155-162, 11 pp. 2014

Publisher

Vysoká škola polytechnická Jihlava

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-87035-87-0

UT WoS

000346597400018

Keywords (in Czech)

hotelové služby, konkurence, segmentace trhu, tvorba cen

Keywords in English

competition, hotel services, market segmentation, pricing
Změněno: 29/4/2015 14:53, PhDr. Jan Máče, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá problematikou mechanizmu tvorby cen na hotelovém trhu v Praze ve spojitosti s riziky tvorby strategií hotelových společností. Zabývá se analýzou konkurenčního prostředí a segmentací poptávky po hotelových službách a její vliv na tvorbu cen. Jedním ze základních problémů tvorby cen je způsob získávání informací o situaci na trhu, zejména o konkurenčních cenách. V příspěvku jsou dále analyzovány reakce pražských hotelů na změny poptávky v letech 2009-2012 a jejich dopad na konkurenční prostředí.

In English

The paper deals with the mechanism of price formation on the hotel market in Prague in connection with the risk of a strategy by the hotel. It deals with the analysis of the competitive environment and segmentation of demand for hotel services and its impact on pricing. One of the fundamental problems of pricing is a method of obtaining information about the market situation, especially on competitive prices. The paper also analyzed the reactions of selected hotels in Prague to changes in demand in 2009-2012 and their impact on the competitive environment