J 2010

Inovace marketingových cílů v oblasti cestovního ruchu na základě didaktických afektivních cílů

CHROMÝ, Jan and Donna DVORAK

Basic information

Original name

Inovace marketingových cílů v oblasti cestovního ruchu na základě didaktických afektivních cílů

Name in Czech

Inovace marketingových cílů v oblasti cestovního ruchu na základě didaktických afektivních cílů

Name (in English)

Innovation of marketing objectives in the field of travel and tourism on the basis of didactic affective objectives

Authors

CHROMÝ, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Donna DVORAK (840 United States of America, belonging to the institution)

Edition

Media4u Magazine, Praha, Media4u Magazine, 2010, 1214-9187

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/25619161:_____/10:00000003

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

Keywords (in Czech)

cíle; komunikace; marketing; didaktika; afektivní cíle

Keywords in English

objectives; communications; marketing; didactic; affective objectives

Tags

Reviewed

Links

WD-37-07-2, research and development project.
Změněno: 27/12/2010 16:47, Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.

Abstract

V originále

Tento příspěvek se zabývá hypotézou, že stanovení cílů v oblasti citové reakce v marketingu by mělo probíhat velmi podobným způsobem, jako stanovení afektivních cílů v oblasti didaktiky. V těchto souvislostech by pak bylo možné, v oblasti turistického ruchu, inovovat marketingové cíle.

In English

This article focuses on the hypothesis that the determination of objectives in the area of emotional behaviour in marketing should be executed in a way similar to that of affective objectives in didactics. In this context, it would be possible to improve marketing objectives in the field of travel and tourism.