CHROMÝ, Jan and Donna DVORAK. Inovace marketingových cílů v oblasti cestovního ruchu na základě didaktických afektivních cílů (Innovation of marketing objectives in the field of travel and tourism on the basis of didactic affective objectives). Media4u Magazine. Praha: Media4u Magazine, 2010, vol. 7, No 2, p. 11-13. ISSN 1214-9187.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inovace marketingových cílů v oblasti cestovního ruchu na základě didaktických afektivních cílů
Name in Czech Inovace marketingových cílů v oblasti cestovního ruchu na základě didaktických afektivních cílů
Name (in English) Innovation of marketing objectives in the field of travel and tourism on the basis of didactic affective objectives
Authors CHROMÝ, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Donna DVORAK (840 United States of America, belonging to the institution).
Edition Media4u Magazine, Praha, Media4u Magazine, 2010, 1214-9187.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Čtvrtletní plně recenzovaný časopis pro podporu vzdělávání
RIV identification code RIV/25619161:_____/10:00000003
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords (in Czech) cíle; komunikace; marketing; didaktika; afektivní cíle
Keywords in English objectives; communications; marketing; didactic; affective objectives
Tags Inovace marketingových cílů
Tags Reviewed
Links WD-37-07-2, research and development project.
Changed by Changed by: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D., učo 4147. Changed: 27/12/2010 16:47.
Abstract
Tento příspěvek se zabývá hypotézou, že stanovení cílů v oblasti citové reakce v marketingu by mělo probíhat velmi podobným způsobem, jako stanovení afektivních cílů v oblasti didaktiky. V těchto souvislostech by pak bylo možné, v oblasti turistického ruchu, inovovat marketingové cíle.
Abstract (in English)
This article focuses on the hypothesis that the determination of objectives in the area of emotional behaviour in marketing should be executed in a way similar to that of affective objectives in didactics. In this context, it would be possible to improve marketing objectives in the field of travel and tourism.
PrintDisplayed: 3/7/2024 23:05