DOHNALOVÁ, Marie. Sociální marketing v hotelnictví (Social marketing in the Hospitality management). In Balakovská Radka. HOTELNICTVÍ, TURISMUS A VZDĚLÁVÁNÍ. 1st ed. Praha: Vysoká škola hotelová v Praze 8, spol. s r. o., 2014, p. 68-78. ISBN 978-80-87411-60-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sociální marketing v hotelnictví
Name (in English) Social marketing in the Hospitality management
Authors DOHNALOVÁ, Marie.
Edition 1. vyd. Praha, HOTELNICTVÍ, TURISMUS A VZDĚLÁVÁNÍ, p. 68-78, 11 pp. 2014.
Publisher Vysoká škola hotelová v Praze 8, spol. s r. o.
Other information
Type of outcome Proceedings paper
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN 978-80-87411-60-5
Keywords (in Czech) sdílený marketing, nestátní neziskové organizace, sociální marketing, neziskový sektor
Keywords in English cause related marketing, non-governmental organizations, social marketing, non-profit sector
Changed by Changed by: doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc., učo 4275. Changed: 22/10/2014 09:05.
Abstract
Obsahem příspěvku je objasnění pojmu sociální marketing. Autorka seznamuje s jeho koncepcí, se sociálně marketingovými kampaněmi, a dále se zaměřuje na „sdílený marketing“ jako častou podobu sociálního marketingu. Zdůrazňuje výhody této dlouhodobé spolupráce firmy a nestátní neziskové organizace. Uvádí výsledky zkoumání sociálního marketingu v hotelnictví s tím, že v oblasti hotelnictví najdeme spíše projevy koncepce společenské odpovědnosti firem.
Abstract (in English)
The content of this paper is to clarify the concept of social marketing. The author introduces the concept that social marketing campaigns, and focuses on "shared marketing" as a common form of social marketing. She shows the advantage of the company's long-term cooperation and nongovernmental organizations. She presents the results of investigation of social marketing in the hotel industry with the fact that the hotel industry speeches rather find the concept of corporate social responsibility.
PrintDisplayed: 21/7/2024 14:05