D 2014

Proměny destinačního managementu na Lipensku

STUDNIČKA, Petr and Lucie PLZÁKOVÁ

Basic information

Original name

Proměny destinačního managementu na Lipensku

Name (in English)

Changes of Destination Management in the Lipno Region

Authors

STUDNIČKA, Petr and Lucie PLZÁKOVÁ

Edition

1. vyd. Praha, p. 345-356, 12 pp. 2014

Publisher

Vysoká škola hotelová

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-87411-60-5

Keywords (in Czech)

cestovní ruch, destinační management, Lipensko, organizace destinačního managementu

Keywords in English

tourism, destination management, Lipno region, destination management organization

Tags

Reviewed
Změněno: 26/10/2014 21:16, Ing. Petr Studnička, PhD.

Abstract

V originále

Příspěvek je zaměřen na proměny destinačního managementu v oblasti Lipenské přehradní nádrže. Až do roku 2011 neexistovala v této oblasti žádná organizace destinačního managementu (DMO), ale dnes zde vykonávají činnost již dvě DMO. Z manažerského pohledu mají pro rozvoj cestovního ruchu v destinaci zásadní význam vlastní schopnosti destinace rozvíjet a přizpůsobovat své zdroje, existence organizace destinačního managementu a koordinace napojení na sousední destinace s akcentem na výměnu zkušeností a na vytváření společných produktů cestovního ruchu.

In English

This article focuses on the transformation of destination management in the Lipno dam. Until 2011, there was in this area no destination management organization (DMO), but here today perform work already two DMO´s. From the management perspective, the ability of the destination to develop and adapt its resources, the existence of a destination management organization, and the coordination of links to neighboring destinations, with an emphasis on the exchange of experiences and the creation of joint tourism products, are all of fundamental importance for the development of tourism.