STUDNIČKA, Petr and Lucie PLZÁKOVÁ. Proměny destinačního managementu na Lipensku (Changes of Destination Management in the Lipno Region). 1st ed. Praha: Vysoká škola hotelová, 2014, p. 345-356. ISBN 978-80-87411-60-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Proměny destinačního managementu na Lipensku
Name (in English) Changes of Destination Management in the Lipno Region
Authors STUDNIČKA, Petr and Lucie PLZÁKOVÁ.
Edition 1. vyd. Praha, p. 345-356, 12 pp. 2014.
Publisher Vysoká škola hotelová
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN 978-80-87411-60-5
Keywords (in Czech) cestovní ruch, destinační management, Lipensko, organizace destinačního managementu
Keywords in English tourism, destination management, Lipno region, destination management organization
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Petr Studnička, PhD., učo 10778. Changed: 26/10/2014 21:16.
Abstract
Příspěvek je zaměřen na proměny destinačního managementu v oblasti Lipenské přehradní nádrže. Až do roku 2011 neexistovala v této oblasti žádná organizace destinačního managementu (DMO), ale dnes zde vykonávají činnost již dvě DMO. Z manažerského pohledu mají pro rozvoj cestovního ruchu v destinaci zásadní význam vlastní schopnosti destinace rozvíjet a přizpůsobovat své zdroje, existence organizace destinačního managementu a koordinace napojení na sousední destinace s akcentem na výměnu zkušeností a na vytváření společných produktů cestovního ruchu.
Abstract (in English)
This article focuses on the transformation of destination management in the Lipno dam. Until 2011, there was in this area no destination management organization (DMO), but here today perform work already two DMO´s. From the management perspective, the ability of the destination to develop and adapt its resources, the existence of a destination management organization, and the coordination of links to neighboring destinations, with an emphasis on the exchange of experiences and the creation of joint tourism products, are all of fundamental importance for the development of tourism.
PrintDisplayed: 20/5/2024 07:16