H 2014

Problematika terciárního vzdělávání v oborech hotelnictví a gastronomie

BUREŠOVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

Problematika terciárního vzdělávání v oborech hotelnictví a gastronomie

Název česky

Problematika terciárního vzdělávání v oborech hotelnictví a gastronomie

Název anglicky

The issue of tertiary education in the fields of hospitality and gastronomy

Autoři

BUREŠOVÁ, Pavla

Vydání

2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Poskytovatelem realizované výsledky

Obor

60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

Klíčová slova česky

gastronomie, hotelnictví, kompetence, vzdělávání

Klíčová slova anglicky

gastronomy, hotel industry, skills, education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno

Návaznosti

Disertační práce, záměr.
Změněno: 28. 3. 2015 08:09, Ing. Pavla Burešová, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem disertační práce nazvané Problematika terciárního vzdělávání v oborech hotelnictví a gastronomie je na základě analýzy současného stavu profesního vzdělávání ve zkoumané oblasti vytvořit koncept profesních standardů s definováním klíčových kompetencí a vzorový profil absolventa bakalářského a navazujícího magisterského studia zkoumaného oboru. Pro zpracování předkládané studie bylo využíváno kombinace několika metod a technik – komparace prostředí vysokoškolského vzdělávání ve zkoumaném oboru v ČR a v Evropě, dotazníkové šetření zahrnující výsledky od 556 respondentů, pozorování a osobní rozhovory se zástupci zaměstnavatelů. Výsledky z vyhodnocených analýz a syntézy napomohly k formulování závěrů. Vzdělávací model pro vysokoškolskou úroveň hotelnictví a gastronomie umožňuje modifikace v rámci studijního programu – s ohledem na požadavky profesního prostředí. Na základě výsledků šetření jsou definovány kompetence, které jsou od absolventů vyžadovány zaměstnavateli zkoumaného odvětví. Klíčové kompetence se odvíjejí od sociálních a interpersonálních dovedností, od empatie, motivačních schopností, komunikačních dovedností, multikulturní tolerance. Mezi základní odborné kompetence patří systematičnost, kritičnost, analytičnost, organizační dovednosti, kreativita a smysl pro detail, umění predikce, smysl pro vytyčení a naplnění cílů. Zásadní pro obor jsou intrapersonální kompetence – sebereflexe, sebevědomí, příkladná sebekázeň.