D 2014

Podnikatelský koncept v oboru "Hospitality"

ČERTÍK, Miroslav

Basic information

Original name

Podnikatelský koncept v oboru "Hospitality"

Name in Czech

Podnikatelský koncept v oboru "Hospitality"

Name (in English)

Business concept in the field of "Hospitality"

Authors

ČERTÍK, Miroslav

Edition

Karviná, Sborník recenzovaných příspěvků. 3. Mezinárodní vědecká konference cestovní ruch, hotelnictví a lázeňství ve světle vědeckého výzkumu a praxe, p. 59-66, 8 pp. 2014

Publisher

Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-7248-955-8

Keywords (in Czech)

dojmová kvalita, hygiena, lokalita, organizační struktura, pasport, podnikání, podnikatelský koncept, služba, technická kvalita

Keywords in English

image, hygiene, location, organizational structure, passport, business, business concept, service, technical quality

Tags

International impact, Reviewed

Links

WD-37-07-2, research and development project.
Changed: 21/5/2015 09:01, Ing. Veronika Studničková

Abstract

V originále

Článek rozebírá využití podnikatelského konceptu v podnicích oboru hospitality. Jsou popsány jednotlivé prvky konceptu včetně jejich vzájemné souvislosti. Pozornost je věnována možnosti modifikací těchto prvků, zejména organizační struktury, technické a dojmové kvality. Na základě analýzy prvků konceptu jsou naznačena některá řešení jejich větší využitelnosti v podnikové sféře.

In English

The article analyzes the use of a business concept for enterprises operating in the hospitality industry. Different elements are described along with their relationships to each other. Attention is paid to the possibility of modifying these elements, in particular organizational structure, technical quality, and image. Based on the analysis of the elements of the concept, several solutions are proposed for their greater utilization in the business sector.