C 2015

Možnosti hodnocení a studia webových stránek

CHROMÝ, Jan and Liubov RYASHKO

Basic information

Original name

Možnosti hodnocení a studia webových stránek

Name in Czech

Možnosti hodnocení a studia webových stránek

Name (in English)

The possibilities evaluations and studies of websites

Authors

CHROMÝ, Jan and Liubov RYASHKO

Edition

1. vyd. Praha, Marketingová a mediální komunikace dnes: IV, p. 9-26, 18 pp. Komunikace a média, svazek 5, 2015

Publisher

Verbum Praha

Other information

Type of outcome

Chapter(s) of a specialized book

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-87800-08-9

Keywords (in Czech)

webové stránky, Lasswellův model, hodnocení, studium

Keywords in English

websites, Lasswells model, evaluation, studies

Tags

Reviewed
Changed: 25/8/2015 07:22, Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.

Abstract

V originále

Tvorba a využívání webových stránek není pouze technickou záležitostí. Záleží zejména na jejich kvalitě z hlediska komunikace a kvality předávaných informací. Tato kapitola ukazuje, jak je možné využít znalosti komunikace pro přípravu a hodnocení webových stránek. V tomto směru poskytuje Lasswellův model velmi výhodnou strukturu znalostí. Je možné se zabývat odesílateli informací, tedy např. firmou vlastnící webové stránky, jejím zaměřením a cíli. Stejně tak je možné se zabývat charakteristikou příjemců sdělení webových stránek, např. cílovým segmentem trhu a jeho potřebami. Není vynechána ani příprava a hodnocení obousměrně předávaných informací. A v neposlední řadě je kladen důraz na účinek webových stránek a obousměrné komunikace jejich prostřednictvím.

In Czech

Tvorba a využívání webových stránek není pouze technickou záležitostí. Záleží zejména na jejich kvalitě z hlediska komunikace a kvality předávaných informací. Tato kapitola ukazuje, jak je možné využít znalosti komunikace pro přípravu a hodnocení webových stránek. V tomto směru poskytuje Lasswellův model velmi výhodnou strukturu znalostí. Je možné se zabývat odesílateli informací, tedy např. firmou vlastnící webové stránky, jejím zaměřením a cíli. Stejně tak je možné se zabývat charakteristikou příjemců sdělení webových stránek, např. cílovým segmentem trhu a jeho potřebami. Není vynechána ani příprava a hodnocení obousměrně předávaných informací. A v neposlední řadě je kladen důraz na účinek webových stránek a obousměrné komunikace jejich prostřednictvím.

In English

Creation and usage of website is not only a technical matter. Their quality in terms of communication process and quality of transmitted information are also very important tasks. This chapter shows how to use knowledge in the sphere of communication for preparing and evaluating websites. For this goal Lasswell’s model provides a very convenient approaching. By using this model it is possible to deal with sender of information, i.e. company owning such website, its specialization and objectives. It is also possible to characterize receivers of communication message sent by websites and their needs. Preparation and evaluation of transmitted information message is also considered. Finally, the emphasis is put on effect of web pages and two-way communication through them.