Možnosti hodnocení a studia webových stránek
CHROMÝ, Jan and Liubov RYASHKO. Možnosti hodnocení a studia webových stránek (The possibilities evaluations and studies of websites). In Libor Pavera a kol. Marketingová a mediální komunikace dnes: IV. 1. vyd. Praha: Verbum Praha, 2015, p. 9-26. Komunikace a média, svazek 5. ISBN 978-80-87800-08-9. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Možnosti hodnocení a studia webových stránek |
Name in Czech | Možnosti hodnocení a studia webových stránek |
Name (in English) | The possibilities evaluations and studies of websites |
Authors | CHROMÝ, Jan and Liubov RYASHKO. |
Edition | 1. vyd. Praha, Marketingová a mediální komunikace dnes: IV, p. 9-26, 18 pp. Komunikace a média, svazek 5, 2015. |
Publisher | Verbum Praha |
Other information | |
---|---|
Type of outcome | Chapter(s) of a specialized book |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Publication form | printed version "print" |
Organization unit | University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. |
ISBN | 978-80-87800-08-9 |
Keywords (in Czech) | webové stránky, Lasswellův model, hodnocení, studium |
Keywords in English | websites, Lasswells model, evaluation, studies |
Tags | Reviewed |
Changed by | Changed by: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D., učo 4147. Changed: 25/8/2015 07:22. |
Abstract |
---|
Tvorba a využívání webových stránek není pouze technickou záležitostí. Záleží zejména na jejich kvalitě z hlediska komunikace a kvality předávaných informací. Tato kapitola ukazuje, jak je možné využít znalosti komunikace pro přípravu a hodnocení webových stránek. V tomto směru poskytuje Lasswellův model velmi výhodnou strukturu znalostí. Je možné se zabývat odesílateli informací, tedy např. firmou vlastnící webové stránky, jejím zaměřením a cíli. Stejně tak je možné se zabývat charakteristikou příjemců sdělení webových stránek, např. cílovým segmentem trhu a jeho potřebami. Není vynechána ani příprava a hodnocení obousměrně předávaných informací. A v neposlední řadě je kladen důraz na účinek webových stránek a obousměrné komunikace jejich prostřednictvím. |
Abstract (in Czech) |
---|
Tvorba a využívání webových stránek není pouze technickou záležitostí. Záleží zejména na jejich kvalitě z hlediska komunikace a kvality předávaných informací. Tato kapitola ukazuje, jak je možné využít znalosti komunikace pro přípravu a hodnocení webových stránek. V tomto směru poskytuje Lasswellův model velmi výhodnou strukturu znalostí. Je možné se zabývat odesílateli informací, tedy např. firmou vlastnící webové stránky, jejím zaměřením a cíli. Stejně tak je možné se zabývat charakteristikou příjemců sdělení webových stránek, např. cílovým segmentem trhu a jeho potřebami. Není vynechána ani příprava a hodnocení obousměrně předávaných informací. A v neposlední řadě je kladen důraz na účinek webových stránek a obousměrné komunikace jejich prostřednictvím. |
Abstract (in English) |
---|
Creation and usage of website is not only a technical matter. Their quality in terms of communication process and quality of transmitted information are also very important tasks. This chapter shows how to use knowledge in the sphere of communication for preparing and evaluating websites. For this goal Lasswell’s model provides a very convenient approaching. By using this model it is possible to deal with sender of information, i.e. company owning such website, its specialization and objectives. It is also possible to characterize receivers of communication message sent by websites and their needs. Preparation and evaluation of transmitted information message is also considered. Finally, the emphasis is put on effect of web pages and two-way communication through them. |
PrintDisplayed: 6/5/2024 12:48