D 2015

Informace na webech pražských hotelů

CHROMÝ, Jan

Basic information

Original name

Informace na webech pražských hotelů

Name in Czech

Informace na webech pražských hotelů

Name (in English)

Information on the websites of hotels in Prague

Authors

CHROMÝ, Jan

Edition

1. vyd. Praha, Sborník recenzovaných příspěvků z mezinárodní vědecké konference hotelnictví, turismus a vzdělávání, p. 91-99, 9 pp. 2015

Publisher

Vysoká škola hotelová v Praze 8, spol. s r.o.

Other information

Type of outcome

Proceedings paper

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-87411-70-4

Keywords (in Czech)

Hotel, informace, komunikace, webové stránky

Keywords in English

Hotel, information,communication, websites

Tags

International impact, Reviewed
Changed: 21/10/2015 09:03, Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek ukazuje část výzkumu informační hodnoty webových stránek. Soustřeďuje se na pražské čtyřhvězdičkové hotely. Hotely neposkytují důležité informace. Webové stránky neobsahují zcela základní informace. Mohou poškozovat zákazníky, kteří potřebují radu. Hotel může poškozovat sám sebe tím, že důležité informace neuvádí, přestože je zná. Příspěvek je výzvou k zamyšlení vedoucích pracovníků nad webovými stránkami hotelů.

In Czech

Příspěvek ukazuje část výzkumu informační hodnoty webových stránek. Soustřeďuje se na pražské čtyřhvězdičkové hotely. Hotely neposkytují důležité informace. Webové stránky neobsahují zcela základní informace. Mohou poškozovat zákazníky, kteří potřebují radu. Hotel může poškozovat sám sebe tím, že důležité informace neuvádí, přestože je zná. Příspěvek je výzvou k zamyšlení vedoucích pracovníků nad webovými stránkami hotelů.

In English

The paper shows part of research the value of information website. The paper focuses on four-star hotels in Prague. Hotels do not provide important information. Websites do not contain basic information. They can harm customers, who need advice. The hotel may harm himself in that does not mention important information,even though it is known. This paper is a call for reflection executives on websites of all hotels.