2015
Vývoj trhu hotelových služeb v Praze v létech 2000-2014
MÁČE, Jan, Sylva SKUPINOVÁ a Eliška SMOTLACHOVÁZákladní údaje
Originální název
Vývoj trhu hotelových služeb v Praze v létech 2000-2014
Název anglicky
Market development of hotel services in Prague in the years 2000-2014
Autoři
MÁČE, Jan, Sylva SKUPINOVÁ a Eliška SMOTLACHOVÁ
Vydání
1. vyd. Praha, s. 160-329, 2015
Nakladatel
Vysoká škola hotelová v Praze 8
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN
978-80-87411-70-4
Klíčová slova česky
hotelové služby, konkurence, segmentace trhu, tvorba cen
Klíčová slova anglicky
competition, hotel services, market segmentation, pricing
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 23. 10. 2015 08:57, PhDr. Jan Máče, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá se analýzou konkurenčního prostředí hotelových služeb v Praze a vývojem poptávky po těchto službách. Pozornost je zaměřena zejména na vývoj nabídky a poptávky v období let 2000 až 2014. Významnou roli zde hraje zejména segmentace trhu na jednotlivé části se specifickým chováním. V příspěvku jsou dále analyzovány reakce pražských hotelů na změny poptávky v letech 2009-2012 a jejich dopad na konkurenční prostředí.
Anglicky
The paper deals with the analysis of the competitive environment of hotel services in Prague and the development of demand for these services. Attention is focused on the development of supply and demand in the period 2000 to 2014. An important role is played mainly market segmentation for each of the specific behaviors. The paper further analyzed responses hotels in Prague to changes in demand in 2009-2012 and their impact on the competitive environment.