D 2015

Vývoj trhu hotelových služeb v Praze v létech 2000-2014

MÁČE, Jan, Sylva SKUPINOVÁ and Eliška SMOTLACHOVÁ

Basic information

Original name

Vývoj trhu hotelových služeb v Praze v létech 2000-2014

Name (in English)

Market development of hotel services in Prague in the years 2000-2014

Authors

MÁČE, Jan, Sylva SKUPINOVÁ and Eliška SMOTLACHOVÁ

Edition

1. vyd. Praha, p. 160-329, 2015

Publisher

Vysoká škola hotelová v Praze 8

Other information

Type of outcome

Stať ve sborníku

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-87411-70-4

Keywords (in Czech)

hotelové služby, konkurence, segmentace trhu, tvorba cen

Keywords in English

competition, hotel services, market segmentation, pricing

Tags

Reviewed
Změněno: 23/10/2015 08:57, PhDr. Jan Máče, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá se analýzou konkurenčního prostředí hotelových služeb v Praze a vývojem poptávky po těchto službách. Pozornost je zaměřena zejména na vývoj nabídky a poptávky v období let 2000 až 2014. Významnou roli zde hraje zejména segmentace trhu na jednotlivé části se specifickým chováním. V příspěvku jsou dále analyzovány reakce pražských hotelů na změny poptávky v letech 2009-2012 a jejich dopad na konkurenční prostředí.

In English

The paper deals with the analysis of the competitive environment of hotel services in Prague and the development of demand for these services. Attention is focused on the development of supply and demand in the period 2000 to 2014. An important role is played mainly market segmentation for each of the specific behaviors. The paper further analyzed responses hotels in Prague to changes in demand in 2009-2012 and their impact on the competitive environment.