PLZÁKOVÁ, Lucie. Kulturní cestovní ruch a možnosti jeho měření s využitím satelitních účtů. Online. In Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR. Vymezení, kvantitativní mapování a strategické dokumenty. první. Praha: Vydal Institut umění – Divadelní ústav v Praze, 2015, s. 146-164. ISBN 978-80-7008-332-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kulturní cestovní ruch a možnosti jeho měření s využitím satelitních účtů
Název česky Kulturní cestovní ruch a možnosti jeho měření s využitím satelitních účtů
Název anglicky Culture tourism and its possibilities of measuring
Autoři PLZÁKOVÁ, Lucie.
Vydání první. Praha, Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR. Vymezení, kvantitativní mapování a strategické dokumenty, od s. 146-164, 19 s. 2015.
Nakladatel Vydal Institut umění – Divadelní ústav v Praze
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Organizační jednotka University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN 978-80-7008-332-1
Klíčová slova česky Kulturní cestovní ruch, Satelitní účet cestovního ruchu, Satelitní účet kultury, ekonomický dopad
Klíčová slova anglicky Culture tourism, Tourism Satellite Account, Satellite Account on Culture, economic impacts
Návaznosti DF11P010VV031, projekt VaV.
Změnil Změnila: Ing. Lucie Plzáková, Ph.D., učo 4164. Změněno: 9. 2. 2016 21:58.
Anotace
Evropa je vedoucí destinací cestovního ruchu s 5% mírou růstu v roce 2013.1 Evropa je, vždy byla a bude destinací založenou na kulturním a historickém dědictví a jeho diverzitě. Česká republika jakožto země, která leží v srdci Evropy, disponuje velkou kulturní rozmanitostí a hustotou kulturních památek. Propagace cestovního ruchu destinace Česká republika je založena na nové marketingové strategii agentury CzechTourism, jejímž stěžejním tématem je právě kulturní dědictví. Není tomu jinak ani v oblasti financování cestovního ruchu ze Strukturálních a investičních fondů Evropské unie v období let 2014–2020, ze kterých bude podpora právě cestovního ruchu plynout na základě kulturního dědictví či v jeho těsné interakci. Kulturní sektor, a zejména jeho část, v níž jsou jeho produkty a služby spotřebovávány turisty, má významný ekonomický dopad na odvětví cestovního ruchu prostřednictvím výdajů turistů za kulturní služby a podpory zaměstnanosti. Cílem tohoto příspěvku je nalézt možné překryvy Satelitního účtu cestovního ruchu a Satelitního účtu kultury, a to jak z pohledu metodologického, tak i z pohledu dosažených výstupů.
VytisknoutZobrazeno: 4. 7. 2024 15:24