2015
Kulturní cestovní ruch a možnosti jeho měření s využitím satelitních účtů
PLZÁKOVÁ, LucieZákladní údaje
Originální název
Kulturní cestovní ruch a možnosti jeho měření s využitím satelitních účtů
Název česky
Kulturní cestovní ruch a možnosti jeho měření s využitím satelitních účtů
Název anglicky
Culture tourism and its possibilities of measuring
Autoři
PLZÁKOVÁ, Lucie
Vydání
první. Praha, Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR. Vymezení, kvantitativní mapování a strategické dokumenty, od s. 146-164, 19 s. 2015
Nakladatel
Vydal Institut umění – Divadelní ústav v Praze
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN
978-80-7008-332-1
Klíčová slova česky
Kulturní cestovní ruch, Satelitní účet cestovního ruchu, Satelitní účet kultury, ekonomický dopad
Klíčová slova anglicky
Culture tourism, Tourism Satellite Account, Satellite Account on Culture, economic impacts
Návaznosti
DF11P010VV031, projekt VaV.
Změněno: 9. 2. 2016 21:58, Ing. Lucie Plzáková, Ph.D.
Anotace
V originále
Evropa je vedoucí destinací cestovního ruchu s 5% mírou růstu v roce 2013.1 Evropa je, vždy byla a bude destinací založenou na kulturním a historickém dědictví a jeho diverzitě. Česká republika jakožto země, která leží v srdci Evropy, disponuje velkou kulturní rozmanitostí a hustotou kulturních památek. Propagace cestovního ruchu destinace Česká republika je založena na nové marketingové strategii agentury CzechTourism, jejímž stěžejním tématem je právě kulturní dědictví. Není tomu jinak ani v oblasti financování cestovního ruchu ze Strukturálních a investičních fondů Evropské unie v období let 2014–2020, ze kterých bude podpora právě cestovního ruchu plynout na základě kulturního dědictví či v jeho těsné interakci. Kulturní sektor, a zejména jeho část, v níž jsou jeho produkty a služby spotřebovávány turisty, má významný ekonomický dopad na odvětví cestovního ruchu prostřednictvím výdajů turistů za kulturní služby a podpory zaměstnanosti. Cílem tohoto příspěvku je nalézt možné překryvy Satelitního účtu cestovního ruchu a Satelitního účtu kultury, a to jak z pohledu metodologického, tak i z pohledu dosažených výstupů.