Detailed Information on Publication Record
2015
Kulturní cestovní ruch a možnosti jeho měření s využitím satelitních účtů
PLZÁKOVÁ, LucieBasic information
Original name
Kulturní cestovní ruch a možnosti jeho měření s využitím satelitních účtů
Name in Czech
Kulturní cestovní ruch a možnosti jeho měření s využitím satelitních účtů
Name (in English)
Culture tourism and its possibilities of measuring
Authors
PLZÁKOVÁ, Lucie
Edition
první. Praha, Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR. Vymezení, kvantitativní mapování a strategické dokumenty, p. 146-164, 19 pp. 2015
Publisher
Vydal Institut umění – Divadelní ústav v Praze
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN
978-80-7008-332-1
Keywords (in Czech)
Kulturní cestovní ruch, Satelitní účet cestovního ruchu, Satelitní účet kultury, ekonomický dopad
Keywords in English
Culture tourism, Tourism Satellite Account, Satellite Account on Culture, economic impacts
Links
DF11P010VV031, research and development project.
Změněno: 9/2/2016 21:58, Ing. Lucie Plzáková, Ph.D.
Abstract
V originále
Evropa je vedoucí destinací cestovního ruchu s 5% mírou růstu v roce 2013.1 Evropa je, vždy byla a bude destinací založenou na kulturním a historickém dědictví a jeho diverzitě. Česká republika jakožto země, která leží v srdci Evropy, disponuje velkou kulturní rozmanitostí a hustotou kulturních památek. Propagace cestovního ruchu destinace Česká republika je založena na nové marketingové strategii agentury CzechTourism, jejímž stěžejním tématem je právě kulturní dědictví. Není tomu jinak ani v oblasti financování cestovního ruchu ze Strukturálních a investičních fondů Evropské unie v období let 2014–2020, ze kterých bude podpora právě cestovního ruchu plynout na základě kulturního dědictví či v jeho těsné interakci. Kulturní sektor, a zejména jeho část, v níž jsou jeho produkty a služby spotřebovávány turisty, má významný ekonomický dopad na odvětví cestovního ruchu prostřednictvím výdajů turistů za kulturní služby a podpory zaměstnanosti. Cílem tohoto příspěvku je nalézt možné překryvy Satelitního účtu cestovního ruchu a Satelitního účtu kultury, a to jak z pohledu metodologického, tak i z pohledu dosažených výstupů.