PLZÁKOVÁ, Lucie. Kulturní cestovní ruch a možnosti jeho měření s využitím satelitních účtů (Culture tourism and its possibilities of measuring). Online. In Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR. Vymezení, kvantitativní mapování a strategické dokumenty. první. Praha: Vydal Institut umění – Divadelní ústav v Praze, 2015, p. 146-164. ISBN 978-80-7008-332-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kulturní cestovní ruch a možnosti jeho měření s využitím satelitních účtů
Name in Czech Kulturní cestovní ruch a možnosti jeho měření s využitím satelitních účtů
Name (in English) Culture tourism and its possibilities of measuring
Authors PLZÁKOVÁ, Lucie.
Edition první. Praha, Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR. Vymezení, kvantitativní mapování a strategické dokumenty, p. 146-164, 19 pp. 2015.
Publisher Vydal Institut umění – Divadelní ústav v Praze
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN 978-80-7008-332-1
Keywords (in Czech) Kulturní cestovní ruch, Satelitní účet cestovního ruchu, Satelitní účet kultury, ekonomický dopad
Keywords in English Culture tourism, Tourism Satellite Account, Satellite Account on Culture, economic impacts
Links DF11P010VV031, research and development project.
Changed by Changed by: Ing. Lucie Plzáková, Ph.D., učo 4164. Changed: 9/2/2016 21:58.
Abstract
Evropa je vedoucí destinací cestovního ruchu s 5% mírou růstu v roce 2013.1 Evropa je, vždy byla a bude destinací založenou na kulturním a historickém dědictví a jeho diverzitě. Česká republika jakožto země, která leží v srdci Evropy, disponuje velkou kulturní rozmanitostí a hustotou kulturních památek. Propagace cestovního ruchu destinace Česká republika je založena na nové marketingové strategii agentury CzechTourism, jejímž stěžejním tématem je právě kulturní dědictví. Není tomu jinak ani v oblasti financování cestovního ruchu ze Strukturálních a investičních fondů Evropské unie v období let 2014–2020, ze kterých bude podpora právě cestovního ruchu plynout na základě kulturního dědictví či v jeho těsné interakci. Kulturní sektor, a zejména jeho část, v níž jsou jeho produkty a služby spotřebovávány turisty, má významný ekonomický dopad na odvětví cestovního ruchu prostřednictvím výdajů turistů za kulturní služby a podpory zaměstnanosti. Cílem tohoto příspěvku je nalézt možné překryvy Satelitního účtu cestovního ruchu a Satelitního účtu kultury, a to jak z pohledu metodologického, tak i z pohledu dosažených výstupů.
PrintDisplayed: 2/7/2024 13:06