C 2015

Kulturní cestovní ruch a možnosti jeho měření s využitím satelitních účtů

PLZÁKOVÁ, Lucie

Basic information

Original name

Kulturní cestovní ruch a možnosti jeho měření s využitím satelitních účtů

Name in Czech

Kulturní cestovní ruch a možnosti jeho měření s využitím satelitních účtů

Name (in English)

Culture tourism and its possibilities of measuring

Authors

PLZÁKOVÁ, Lucie

Edition

první. Praha, Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR. Vymezení, kvantitativní mapování a strategické dokumenty, p. 146-164, 19 pp. 2015

Publisher

Vydal Institut umění – Divadelní ústav v Praze

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

Art, architecture, cultural heritage

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-7008-332-1

Keywords (in Czech)

Kulturní cestovní ruch, Satelitní účet cestovního ruchu, Satelitní účet kultury, ekonomický dopad

Keywords in English

Culture tourism, Tourism Satellite Account, Satellite Account on Culture, economic impacts

Links

DF11P010VV031, research and development project.
Změněno: 9/2/2016 21:58, Ing. Lucie Plzáková, Ph.D.

Abstract

V originále

Evropa je vedoucí destinací cestovního ruchu s 5% mírou růstu v roce 2013.1 Evropa je, vždy byla a bude destinací založenou na kulturním a historickém dědictví a jeho diverzitě. Česká republika jakožto země, která leží v srdci Evropy, disponuje velkou kulturní rozmanitostí a hustotou kulturních památek. Propagace cestovního ruchu destinace Česká republika je založena na nové marketingové strategii agentury CzechTourism, jejímž stěžejním tématem je právě kulturní dědictví. Není tomu jinak ani v oblasti financování cestovního ruchu ze Strukturálních a investičních fondů Evropské unie v období let 2014–2020, ze kterých bude podpora právě cestovního ruchu plynout na základě kulturního dědictví či v jeho těsné interakci. Kulturní sektor, a zejména jeho část, v níž jsou jeho produkty a služby spotřebovávány turisty, má významný ekonomický dopad na odvětví cestovního ruchu prostřednictvím výdajů turistů za kulturní služby a podpory zaměstnanosti. Cílem tohoto příspěvku je nalézt možné překryvy Satelitního účtu cestovního ruchu a Satelitního účtu kultury, a to jak z pohledu metodologického, tak i z pohledu dosažených výstupů.