STUDNIČKA, Petr. Rozvoj cestovního ruchu a hotelnictví v rakouské destinaci Serfaus-Fiss-Ladis (Tourism and Hospitality Development in Austrian Destination Serfaus-Fiss-Ladis). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, p. 88-93, 125 pp. ISBN 978-80-210-8117-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Rozvoj cestovního ruchu a hotelnictví v rakouské destinaci Serfaus-Fiss-Ladis
Name (in English) Tourism and Hospitality Development in Austrian Destination Serfaus-Fiss-Ladis
Authors STUDNIČKA, Petr.
Edition 1. vyd. Brno, p. 88-93, 125 pp. 2016.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN 978-80-210-8117-8
Keywords (in Czech) cestovní ruch, destinační management, horské středisko, lanová dráha, místní poplatek
Keywords in English tourism, destination management, mountain resort, cableway, local fee
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Petr Studnička, PhD., učo 10778. Changed: 24/4/2016 15:51.
Abstract
Země s rozvinutým cestovním ruchem (Švýcarsko, Rakousko, Německo) mají legislativně upraven systém řízení cestovního ruchu zpravidla na regionální úrovni (kantony, spolkové země). Institucionální zajištění systému řízení cestovního ruchu přispívá k tomu, že se cestovní ruch stává stále významnějším faktorem rozvoje regionů a obcí. Rozvoj cestovního ruchu přispěl k rozvoji tří rakouských obcí Serfaus, Fiss a Ladis. V roce 1960 bylo evidováno v těchto obcích 1 289 lůžek v ubytovacích zařízeních a v roce 2015 se jedná o 14 505 lůžek. Destinace cestovního ruchu se zaměřuje zejména na německé rodiny s dětmi. K rychlému rozvoji území přispělo vybudování lanových drah, které jsou ve většinovém vlastnictví obcí. Marketingové aktivity destinace jsou financovány zejména z výběru místního poplatku za lázeňský pobyt a zaměřují se na podporu dvousezónní destinace.
Abstract (in English)
Countries with developed tourism (Switzerland, Austria, Germany) have legally regulated systems of tourism management, usually at the regional level (cantons, states). This institutional arrangement for the management of tourism contributes to tourism becoming an increasingly important factor for regional and local development. The tourism development has contributed to the development of three Austrian municipalities Serfaus, Fiss and Ladis. In 1960 it was registered in these municipalities 1,289 beds in accommodation establishments, and in 2015 it is 14,505 beds. Tourism destination focuses on German families with children. The rapid development contributed to the construction of cableways, which are majority-owned by municipalities. Destination marketing activities are primarily financed by the selection of local fee for spa stay and focus on promoting two-seasonal destination.
PrintDisplayed: 20/5/2024 08:32