V 2016

Produktová nabídka českého lázeňství

ATTL, Pavel, Štěpán CHALUPA and Petr STUDNIČKA

Basic information

Original name

Produktová nabídka českého lázeňství

Name (in English)

Product Offer of Czech Spas

Edition

Praha, 201 pp. 2016

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Výzkumná zpráva

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

Keywords (in Czech)

Česká republika, lázeňství, produkt

Keywords in English

Czech Republic, spa industry, product

Links

CzT-15/410/2836, research and development project.
Změněno: 20/3/2017 15:05, Ing. Pavel Attl, Ph.D.

Abstract

V originále

Lázeňství lze považovat za obor zdravotnický, ekonomický a sociální. Jeho podstatou je především využívání přírodních léčivých zdrojů, poskytování péče nemocným s chorobami uvedenými na platném indikačním seznamu a preventivní péče v léčebných lázních.

In English

Spas can be considered as a medical, economic and social field of economy. Its essence is especially the use of natural medicinal resources, providing care to patients of diseases referred to as the display list and preventive care in spas.