LUSTIGOVÁ, Zdena and Štěpán CHALUPA. EYE TRACKING FOR IMPROVEMENT OF HOTEL BOOKING DESIGN. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2016. ISBN 978-80-7510-203-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name EYE TRACKING FOR IMPROVEMENT OF HOTEL BOOKING DESIGN
Authors LUSTIGOVÁ, Zdena and Štěpán CHALUPA.
Edition Opava, 2016.
Publisher Slezská univerzita v Opavě
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10103 Statistics and probability
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN 978-80-7510-203-4
Keywords (in Czech) Eyetracking, hotel, booking
Keywords in English Eyetracking, hotel, booking
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D., učo 10522. Changed: 26/9/2016 13:25.
Abstract
Eye tracking method represents capturing of eye movements and converting this information into some form of analysable data. Eye tracking methods are more and more used not only for understanding what factors might influence consumers’ decision-making, including colour, amount of text, number of options, and the presence of images, but also for understanding affective reactions of users. That is essential to improve the design of (mainly web based) systems and to define interactive feedback or adaptation. This paper is focused on the use of eytracking for better understanding, why consumers choose a special hotel. As a consequence it might help to improve the booking engines, hotel web presentations, etc
Abstract (in Czech)
Článek seznamuje s moderními metami studia chování zákazníka v hotelovém průmyslu, konkrétně s metodou anglicky zvanou Eye tracking, do češtiny nejčastěji překládanou jako oční kamera. Článek prezentuje přehled zahraničních výzkumů v této oblasti a vlastní výzkum autorů, zejména nové výsledky, které popisují, co v návrhu rezervačního systému (případně webové stránky hotelu) nejvíce ovlivňuje zákazníka. Zmiňuje také příslušné konsekvence, tedy dopad na tvorbu webu pro direct booking i pro zdokonalení rezervačních nástrojů.
PrintDisplayed: 21/7/2024 20:49