V originále
Eye tracking method represents capturing of eye movements and converting this information into some form of analysable data. Eye tracking methods are more and more used not only for understanding what factors might influence consumers’ decision-making, including colour, amount of text, number of options, and the presence of images, but also for understanding affective reactions of users. That is essential to improve the design of (mainly web based) systems and to define interactive feedback or adaptation. This paper is focused on the use of eytracking for better understanding, why consumers choose a special hotel. As a consequence it might help to improve the booking engines, hotel web presentations, etc
Česky
Článek seznamuje s moderními metami studia chování zákazníka v hotelovém průmyslu, konkrétně s metodou anglicky zvanou Eye tracking, do češtiny nejčastěji překládanou jako oční kamera. Článek prezentuje přehled zahraničních výzkumů v této oblasti a vlastní výzkum autorů, zejména nové výsledky, které popisují, co v návrhu rezervačního systému (případně webové stránky hotelu) nejvíce ovlivňuje zákazníka. Zmiňuje také příslušné konsekvence, tedy dopad na tvorbu webu pro direct booking i pro zdokonalení rezervačních nástrojů.