D 2016

EYE TRACKING FOR IMPROVEMENT OF HOTEL BOOKING DESIGN

LUSTIGOVÁ, Zdena and Štěpán CHALUPA

Basic information

Original name

EYE TRACKING FOR IMPROVEMENT OF HOTEL BOOKING DESIGN

Authors

LUSTIGOVÁ, Zdena and Štěpán CHALUPA

Edition

Opava, 2016

Publisher

Slezská univerzita v Opavě

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

10103 Statistics and probability

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-7510-203-4

Keywords (in Czech)

Eyetracking, hotel, booking

Keywords in English

Eyetracking, hotel, booking

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/9/2016 13:25, Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.

Abstract

ORIG CZ

V originále

Eye tracking method represents capturing of eye movements and converting this information into some form of analysable data. Eye tracking methods are more and more used not only for understanding what factors might influence consumers’ decision-making, including colour, amount of text, number of options, and the presence of images, but also for understanding affective reactions of users. That is essential to improve the design of (mainly web based) systems and to define interactive feedback or adaptation. This paper is focused on the use of eytracking for better understanding, why consumers choose a special hotel. As a consequence it might help to improve the booking engines, hotel web presentations, etc

In Czech

Článek seznamuje s moderními metami studia chování zákazníka v hotelovém průmyslu, konkrétně s metodou anglicky zvanou Eye tracking, do češtiny nejčastěji překládanou jako oční kamera. Článek prezentuje přehled zahraničních výzkumů v této oblasti a vlastní výzkum autorů, zejména nové výsledky, které popisují, co v návrhu rezervačního systému (případně webové stránky hotelu) nejvíce ovlivňuje zákazníka. Zmiňuje také příslušné konsekvence, tedy dopad na tvorbu webu pro direct booking i pro zdokonalení rezervačních nástrojů.
Displayed: 22/11/2024 07:12