HÁN, Jan, Zdena LUSTIGOVÁ a Štěpán CHALUPA. DATA MINING IN HOSPITALITY. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2016. ISBN 978-80-7510-203-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název DATA MINING IN HOSPITALITY
Autoři HÁN, Jan, Zdena LUSTIGOVÁ a Štěpán CHALUPA.
Vydání Opava, 2016.
Nakladatel Slezská univerzita v Opavě
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10103 Statistics and probability
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN 978-80-7510-203-4
Klíčová slova česky Data mining, text mining, hotel, uživatelská hodnocení
Klíčová slova anglicky Data mining, text mining, hotel, reviews
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D., učo 10522. Změněno: 26. 9. 2016 13:25.
Anotace
This article is focused on application of modern analytical software that include data mining and text mining tools for processing and analysing „Big Data“ available from online reservation (booking) and metasearch portals. The analysis of structured and unstructured data hidden in the form of thousands of customer reviews might bring the new understanding of customer’s behaviour and also valuable insights for hotel marketing and customer relationship management. Two case studies done by authors in 2013 and 2015 are presented.
Anotace česky
Článek je zaměřen na moderní přístup k analýze tzv. „Big Data“ v oblasti hotelnictví, a to pomocí moderních nástrojů data miningu a text miningu. Uživatelská hodnocení na rezervačních a recenzích portálech výrazně ovlivňují hospodaření ubytovacích a stravovacích zařízení a jsou významným zdrojem strukturovaných i nestrukturovaných dat. Článek obsahuje případové studie autorů zaměřené na dolování dat získávání smysluplných informací právě z uživatelských recenzí, které mohou vést k novému pochopení zákaznického chování a přinést klíčové poznatky pro hotelový marketing nebo řízení vztahů se zákazníky.
VytisknoutZobrazeno: 5. 7. 2024 03:58