HÁN, Jan, Zdena LUSTIGOVÁ and Štěpán CHALUPA. DATA MINING IN HOSPITALITY. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2016. ISBN 978-80-7510-203-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name DATA MINING IN HOSPITALITY
Authors HÁN, Jan, Zdena LUSTIGOVÁ and Štěpán CHALUPA.
Edition Opava, 2016.
Publisher Slezská univerzita v Opavě
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10103 Statistics and probability
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN 978-80-7510-203-4
Keywords (in Czech) Data mining, text mining, hotel, uživatelská hodnocení
Keywords in English Data mining, text mining, hotel, reviews
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D., učo 10522. Changed: 26/9/2016 13:25.
Abstract
This article is focused on application of modern analytical software that include data mining and text mining tools for processing and analysing „Big Data“ available from online reservation (booking) and metasearch portals. The analysis of structured and unstructured data hidden in the form of thousands of customer reviews might bring the new understanding of customer’s behaviour and also valuable insights for hotel marketing and customer relationship management. Two case studies done by authors in 2013 and 2015 are presented.
Abstract (in Czech)
Článek je zaměřen na moderní přístup k analýze tzv. „Big Data“ v oblasti hotelnictví, a to pomocí moderních nástrojů data miningu a text miningu. Uživatelská hodnocení na rezervačních a recenzích portálech výrazně ovlivňují hospodaření ubytovacích a stravovacích zařízení a jsou významným zdrojem strukturovaných i nestrukturovaných dat. Článek obsahuje případové studie autorů zaměřené na dolování dat získávání smysluplných informací právě z uživatelských recenzí, které mohou vést k novému pochopení zákaznického chování a přinést klíčové poznatky pro hotelový marketing nebo řízení vztahů se zákazníky.
PrintDisplayed: 5/7/2024 14:31