D
2016
DATA MINING IN HOSPITALITY
HÁN, Jan, Zdena LUSTIGOVÁ and Štěpán CHALUPA
Basic information
Original name
DATA MINING IN HOSPITALITY
Publisher
Slezská univerzita v Opavě
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10103 Statistics and probability
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords (in Czech)
Data mining, text mining, hotel, uživatelská hodnocení
Keywords in English
Data mining, text mining, hotel, reviews
Tags
International impact, Reviewed
V originále
This article is focused on application of modern analytical software that include data mining and text mining tools for processing and analysing „Big Data“ available from online reservation (booking) and metasearch portals. The analysis of structured and unstructured data hidden in the form of thousands of customer reviews might bring the new understanding of customer’s behaviour and also valuable insights for hotel marketing and customer relationship management. Two case studies done by authors in 2013 and 2015 are presented.
In Czech
Článek je zaměřen na moderní přístup k analýze tzv. „Big Data“ v oblasti hotelnictví, a to pomocí moderních nástrojů data miningu a text miningu. Uživatelská hodnocení na rezervačních a recenzích portálech výrazně ovlivňují hospodaření ubytovacích a stravovacích zařízení a jsou významným zdrojem strukturovaných i nestrukturovaných dat. Článek obsahuje případové studie autorů zaměřené na dolování dat získávání smysluplných informací právě z uživatelských recenzí, které mohou vést k novému pochopení zákaznického chování a přinést klíčové poznatky pro hotelový marketing nebo řízení vztahů se zákazníky.
Displayed: 24/11/2024 03:34