D 2016

DATA MINING IN HOSPITALITY

HÁN, Jan, Zdena LUSTIGOVÁ a Štěpán CHALUPA

Základní údaje

Originální název

DATA MINING IN HOSPITALITY

Autoři

HÁN, Jan, Zdena LUSTIGOVÁ a Štěpán CHALUPA

Vydání

Opava, 2016

Nakladatel

Slezská univerzita v Opavě

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10103 Statistics and probability

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

ISBN

978-80-7510-203-4

Klíčová slova česky

Data mining, text mining, hotel, uživatelská hodnocení

Klíčová slova anglicky

Data mining, text mining, hotel, reviews

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 9. 2016 13:25, Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.

Anotace

ORIG CZ

V originále

This article is focused on application of modern analytical software that include data mining and text mining tools for processing and analysing „Big Data“ available from online reservation (booking) and metasearch portals. The analysis of structured and unstructured data hidden in the form of thousands of customer reviews might bring the new understanding of customer’s behaviour and also valuable insights for hotel marketing and customer relationship management. Two case studies done by authors in 2013 and 2015 are presented.

Česky

Článek je zaměřen na moderní přístup k analýze tzv. „Big Data“ v oblasti hotelnictví, a to pomocí moderních nástrojů data miningu a text miningu. Uživatelská hodnocení na rezervačních a recenzích portálech výrazně ovlivňují hospodaření ubytovacích a stravovacích zařízení a jsou významným zdrojem strukturovaných i nestrukturovaných dat. Článek obsahuje případové studie autorů zaměřené na dolování dat získávání smysluplných informací právě z uživatelských recenzí, které mohou vést k novému pochopení zákaznického chování a přinést klíčové poznatky pro hotelový marketing nebo řízení vztahů se zákazníky.
Zobrazeno: 2. 11. 2024 22:21