D
2016
DATA MINING IN HOSPITALITY
HÁN, Jan, Zdena LUSTIGOVÁ a Štěpán CHALUPA
Základní údaje
Originální název
DATA MINING IN HOSPITALITY
Nakladatel
Slezská univerzita v Opavě
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10103 Statistics and probability
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova česky
Data mining, text mining, hotel, uživatelská hodnocení
Klíčová slova anglicky
Data mining, text mining, hotel, reviews
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
This article is focused on application of modern analytical software that include data mining and text mining tools for processing and analysing „Big Data“ available from online reservation (booking) and metasearch portals. The analysis of structured and unstructured data hidden in the form of thousands of customer reviews might bring the new understanding of customer’s behaviour and also valuable insights for hotel marketing and customer relationship management. Two case studies done by authors in 2013 and 2015 are presented.
Česky
Článek je zaměřen na moderní přístup k analýze tzv. „Big Data“ v oblasti hotelnictví, a to pomocí moderních nástrojů data miningu a text miningu. Uživatelská hodnocení na rezervačních a recenzích portálech výrazně ovlivňují hospodaření ubytovacích a stravovacích zařízení a jsou významným zdrojem strukturovaných i nestrukturovaných dat. Článek obsahuje případové studie autorů zaměřené na dolování dat získávání smysluplných informací právě z uživatelských recenzí, které mohou vést k novému pochopení zákaznického chování a přinést klíčové poznatky pro hotelový marketing nebo řízení vztahů se zákazníky.
Zobrazeno: 9. 11. 2024 02:20