2017
Poznatky z mediálně známých franchisingových konceptů – oblast fastfoodů
TURNEROVÁ, Lenka, Jan CHROMÝ and Zuzana NÁCALOVÁBasic information
Original name
Poznatky z mediálně známých franchisingových konceptů – oblast fastfoodů
Name in Czech
Poznatky z mediálně známých franchisingových konceptů – oblast fastfoodů
Name (in English)
Knowledge of the franchising concepts, which we know from media - area fastfood restaurants
Authors
TURNEROVÁ, Lenka, Jan CHROMÝ and Zuzana NÁCALOVÁ
Edition
Praha, Sborník recenzovaných příspěvků mezinárodní vědecké konference Média a vzdělávání - Media & Education 2016. p. 142-148, 7 pp. 2017
Publisher
Extrasystem Praha
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
21101 Food and beverages
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN
978-80-87570-35-7
Keywords (in Czech)
Franchising, franchisant, historie, požadavky, služby
Keywords in English
Franchising, franchisant, history, requirements, services
Tags
International impact, Reviewed
Changed: 4/1/2017 12:04, Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.
V originále
Tento článek přináší poznatky z části aplikovaného výzkumu franchisingových konceptů. Tato část výzkumu byla zaměřena na čtyři významné, mediálně nejznámější franchisingové koncepty z oblasti fastfoodů. Porovnávána byla jejich historie, rozšíření ve světě, nároky na franchisanty ze strany franchisorů a rozsah poskytovaných produktů (služeb). Získané znalosti je vhodné zařadit do výuky franchisingu.
In English
This paper presents knowledge from applied research of franchising concepts. This part of the research focused on four important, best medially known of franchising concepts in the field of fast-food restaurants. Compared were their history, expansion in the world, demands for the franchisees by franchisors and scope of products (services). Obtained knowledges are appropriate to include in the teaching of franchising.