D 2017

Poznatky z mediálně známých franchisingových konceptů – oblast fastfoodů

TURNEROVÁ, Lenka, Jan CHROMÝ and Zuzana NÁCALOVÁ

Basic information

Original name

Poznatky z mediálně známých franchisingových konceptů – oblast fastfoodů

Name in Czech

Poznatky z mediálně známých franchisingových konceptů – oblast fastfoodů

Name (in English)

Knowledge of the franchising concepts, which we know from media - area fastfood restaurants

Authors

TURNEROVÁ, Lenka, Jan CHROMÝ and Zuzana NÁCALOVÁ

Edition

Praha, Sborník recenzovaných příspěvků mezinárodní vědecké konference Média a vzdělávání - Media & Education 2016. p. 142-148, 7 pp. 2017

Publisher

Extrasystem Praha

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

21101 Food and beverages

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

electronic version available online

References:

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-87570-35-7

Keywords (in Czech)

Franchising, franchisant, historie, požadavky, služby

Keywords in English

Franchising, franchisant, history, requirements, services

Tags

International impact, Reviewed
Changed: 4/1/2017 12:04, Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.

Abstract

V originále

Tento článek přináší poznatky z části aplikovaného výzkumu franchisingových konceptů. Tato část výzkumu byla zaměřena na čtyři významné, mediálně nejznámější franchisingové koncepty z oblasti fastfoodů. Porovnávána byla jejich historie, rozšíření ve světě, nároky na franchisanty ze strany franchisorů a rozsah poskytovaných produktů (služeb). Získané znalosti je vhodné zařadit do výuky franchisingu.

In English

This paper presents knowledge from applied research of franchising concepts. This part of the research focused on four important, best medially known of franchising concepts in the field of fast-food restaurants. Compared were their history, expansion in the world, demands for the franchisees by franchisors and scope of products (services). Obtained knowledges are appropriate to include in the teaching of franchising.