KOKLAR, Robin and Martin PETŘÍČEK. VLIV VYSOKOŠKOLSKÉHO VZDĚLÁNÍ NA ČESKÉ HOSPODÁŘSTVÍ (THE INFLUENCE OF TERTIARY EDUCATION ON THE CZECH ECONOMY). Media4u Magazine. Praha: Media4u Magazine, 2016, 13. ročník, 4/2016, p. 1-3. ISSN 1214-9187.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name VLIV VYSOKOŠKOLSKÉHO VZDĚLÁNÍ NA ČESKÉ HOSPODÁŘSTVÍ
Name in Czech VLIV VYSOKOŠKOLSKÉHO VZDĚLÁNÍ NA ČESKÉ HOSPODÁŘSTVÍ
Name (in English) THE INFLUENCE OF TERTIARY EDUCATION ON THE CZECH ECONOMY
Authors KOKLAR, Robin and Martin PETŘÍČEK.
Edition Media4u Magazine, Praha, Media4u Magazine, 2016, 1214-9187.
Other information
Type of outcome Article in a journal
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords (in Czech) vysokoškolské vzdělání, hrubý domácí produkt, OLS model
Keywords in English tertiary education, gross domestic product, OLS model
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Martin Petříček, Ph.D., učo 14750. Changed: 5/1/2017 11:47.
Abstract
Č lánek empiricky zkoumá dopad vysokoškolského vzd ě lání na č eské hospodá ř ství s použi- tím rozší ř eného Solowova modelu. Výsledky m odelu ukazují na pozitivní vliv dokon č eného vzd ě - lání na hrubý domácí produkt. Krom ě výše uvedeného byl nam ěř en v souladu s teorií kladný vztah investic a zárove ň záporný vztah pracovní síly na hrubý domácí produkt.
Abstract (in Czech)
Č lánek empiricky zkoumá dopad vysokoškolského vzd ě lání na č eské hospodá ř ství s použi- tím rozší ř eného Solowova modelu. Výsledky m odelu ukazují na pozitivní vliv dokon č eného vzd ě - lání na hrubý domácí produkt. Krom ě výše uvedeného byl nam ěř en v souladu s teorií kladný vztah investic a zárove ň záporný vztah pracovní síly na hrubý domácí produkt.
Abstract (in English)
Paper empirically examines the impact of ter tiary education on the Czech economy using the augmented Solow model. The model results indi cate a positive influence of education on the gross domestic product. In addition and in accor dance with the theory we found a positive rela- tionship of investment and a negative relationship of workforce to gross domestic product.
PrintDisplayed: 18/9/2024 03:21