p 2017

Víno, etiketa a společnost

ZELENÝ, Jiří

Basic information

Original name

Víno, etiketa a společnost

Name (in English)

Wine, Etiquette and Society

Authors

Edition

předmět 3MA395 Etiketa pro manažery, Katedra podnikání, VŠE, 2017

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50400 5.4 Sociology

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

Keywords (in Czech)

Pierre Bourdieu, Norbert Elias, servírování, společenské chování, Víno

Keywords in English

etiquette, Pierre Bourdieu, Norber Elias, wine service, wine
Změněno: 6/2/2018 17:44, Ing. Jiří Zelený, Ph.D.

Abstract

V originále

Vyžádaná přednáška věnující se vínu, etiketě a jeho dopadu do společnosti zahrnovala výklad skutečnosti pomocí sociologické teorie P. Bourieua (teorie habitu a různých forem kapitálu) a Norberta Eliase (vliv pravidel společenského chování).

In English

Requested lecture dedicated to wine, etiquette and its impact on the society involved usage of sociological theories of P. Bourdieu (habitus and various capital forms) and Norbert Elias (the effect of the etiquette principles and social behaviour).