p
2017
Víno, etiketa a společnost
ZELENÝ, Jiří
Basic information
Original name
Víno, etiketa a společnost
Name (in English)
Wine, Etiquette and Society
Edition
předmět 3MA395 Etiketa pro manažery, Katedra podnikání, VŠE, 2017
Other information
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
50400 5.4 Sociology
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords (in Czech)
Pierre Bourdieu, Norbert Elias, servírování, společenské chování, Víno
Keywords in English
etiquette, Pierre Bourdieu, Norber Elias, wine service, wine
V originále
Vyžádaná přednáška věnující se vínu, etiketě a jeho dopadu do společnosti zahrnovala výklad skutečnosti pomocí sociologické teorie P. Bourieua (teorie habitu a různých forem kapitálu) a Norberta Eliase (vliv pravidel společenského chování).
In English
Requested lecture dedicated to wine, etiquette and its impact on the society involved usage of sociological theories of P. Bourdieu (habitus and various capital forms) and Norbert Elias (the effect of the etiquette principles and social behaviour).
Displayed: 23/11/2024 02:20