D 2017

GASTRONOMIE A KULINÁŘSKÝ CESTOVNÍ RUCH V NABÍDCE CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ

TURNEROVÁ, Lenka, Jan CHROMÝ a Eva OTTOVÁ

Základní údaje

Originální název

GASTRONOMIE A KULINÁŘSKÝ CESTOVNÍ RUCH V NABÍDCE CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ

Název česky

GASTRONOMIE A KULINÁŘSKÝ CESTOVNÍ RUCH V NABÍDCE CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ

Název anglicky

GASTRONOMY AND CULTURAL TRAVEL AT THE OFFER OF TRAVEL OFFICES

Autoři

TURNEROVÁ, Lenka, Jan CHROMÝ a Eva OTTOVÁ

Vydání

Opava, 6. MEZINÁRODNÍ VĚDECKÁ KONFERENCE - AKTUÁLNÍ TRENDY LÁZEŇSTVÍ, HOTELNICTVÍ A TURISMU, od s. 82-90, 9 s. 2017. 2017

Nakladatel

Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

ISBN

978-80-7510-228-7

Klíčová slova česky

globalizace, gastronomie, destinace, cestovní ruch, cestovní kanceláře

Klíčová slova anglicky

globalization, gastronomy, destination, tourism, travel agency

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 8. 2017 15:22, PhDr. Eva Ottová

Anotace

V originále

Proces globalizace prostupuje všemi obory ekonomiky, takže je stále těžší určit kde je její startovací pole, zda ve výrobě, obchodě, nebo zda se na jejím rozvoji podílí sám zákazník. Mezinárodní obchod sítí multinacionálních firem vytváří homogenní prostředí, které naprosto eliminuje domácí specifika. Nabízí se otázka, co může daná destinace nabídnout turistovi přicházejícímu z jiné destinace stejného státu, nebo zahraničnímu turistovi. V tomto okamžiku se nabízí řešení právě v koncepci cestovního ruchu, který by měl nabízet takové služby, které učiní jednotlivé destinace natolik jedinečnými, že je klient zvolí za svou prioritu. Jednou z možností jak rozvinout nabídku cestovního ruchu je uplatnění zážitkové turistiky a v kontextu s touto snahou gastronomii jako lokální specifikum působící jako magnet. Tohoto cíle je možné dosáhnout dvěma způsoby: a) dostatečnou individuální publicitou zážitkové gastronomie, b) začleněním zážitkové gastronomie do nabídky cestovních kanceláří. Autoři se zaměřují na analýzu začlenění nabídky zážitkové gastronomie do nabídky cestovních kanceláří a agentur. Výzkum navazuje na analýzu výsledků dotazníkového šetření, z níž vyplynul zájem respondentů o tento typ akcí, ale poměrně náročné zjišťování možností jejich realizace.

Česky

Proces globalizace prostupuje všemi obory ekonomiky, takže je stále těžší určit kde je její startovací pole, zda ve výrobě, obchodě, nebo zda se na jejím rozvoji podílí sám zákazník. Mezinárodní obchod sítí multinacionálních firem vytváří homogenní prostředí, které naprosto eliminuje domácí specifika. Nabízí se otázka, co může daná destinace nabídnout turistovi přicházejícímu z jiné destinace stejného státu, nebo zahraničnímu turistovi. V tomto okamžiku se nabízí řešení právě v koncepci cestovního ruchu, který by měl nabízet takové služby, které učiní jednotlivé destinace natolik jedinečnými, že je klient zvolí za svou prioritu. Jednou z možností jak rozvinout nabídku cestovního ruchu je uplatnění zážitkové turistiky a v kontextu s touto snahou gastronomii jako lokální specifikum působící jako magnet. Tohoto cíle je možné dosáhnout dvěma způsoby: a) dostatečnou individuální publicitou zážitkové gastronomie, b) začleněním zážitkové gastronomie do nabídky cestovních kanceláří. Autoři se zaměřují na analýzu začlenění nabídky zážitkové gastronomie do nabídky cestovních kanceláří a agentur. Výzkum navazuje na analýzu výsledků dotazníkového šetření, z níž vyplynul zájem respondentů o tento typ akcí, ale poměrně náročné zjišťování možností jejich realizace.

Anglicky

The process of globalization permeates all sectors of the economy, making it increasingly difficult to determine where the starting field, whether in manufacturing, trade, or whether it contributes to the development of the customer. International trade networks of multinational companies create a homogenous environment that completely eliminates domestic specifics. This begs the question what particular destination can offer tourist coming from other destinations, the same state, or foreign tourists.V this moment offers solutions precisely the concept of tourism, which should offer services that make each destination unique so that the client chooses a priority. One of the ways to develop the tourism product is the application and adventure tourism in the context of this effort as a local gastronomy specifics acting like a magnet. his goal can be achieved in two ways: a) sufficient individual publicity gastronomy, b) the incorporation of gastronomy in travel agencies. The authors focus on the analysis of integration offers gastronomy to travel agencies. The research builds on the analysis of the questionare results, which showed respondents' interest in this type of action, but quite difficult to identify options for their implementation.