D 2017

GASTRONOMIE A KULINÁŘSKÝ CESTOVNÍ RUCH V NABÍDCE CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ

TURNEROVÁ, Lenka, Jan CHROMÝ and Eva OTTOVÁ

Basic information

Original name

GASTRONOMIE A KULINÁŘSKÝ CESTOVNÍ RUCH V NABÍDCE CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ

Name in Czech

GASTRONOMIE A KULINÁŘSKÝ CESTOVNÍ RUCH V NABÍDCE CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ

Name (in English)

GASTRONOMY AND CULTURAL TRAVEL AT THE OFFER OF TRAVEL OFFICES

Authors

TURNEROVÁ, Lenka, Jan CHROMÝ and Eva OTTOVÁ

Edition

Opava, 6. MEZINÁRODNÍ VĚDECKÁ KONFERENCE - AKTUÁLNÍ TRENDY LÁZEŇSTVÍ, HOTELNICTVÍ A TURISMU, od s. 82-90, 9 s. 2017. 2017

Publisher

Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

Other information

Type of outcome

Proceedings paper

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-7510-228-7

Keywords (in Czech)

globalizace, gastronomie, destinace, cestovní ruch, cestovní kanceláře

Keywords in English

globalization, gastronomy, destination, tourism, travel agency

Tags

International impact, Reviewed
Changed: 29/8/2017 15:22, PhDr. Eva Ottová

Abstract

V originále

Proces globalizace prostupuje všemi obory ekonomiky, takže je stále těžší určit kde je její startovací pole, zda ve výrobě, obchodě, nebo zda se na jejím rozvoji podílí sám zákazník. Mezinárodní obchod sítí multinacionálních firem vytváří homogenní prostředí, které naprosto eliminuje domácí specifika. Nabízí se otázka, co může daná destinace nabídnout turistovi přicházejícímu z jiné destinace stejného státu, nebo zahraničnímu turistovi. V tomto okamžiku se nabízí řešení právě v koncepci cestovního ruchu, který by měl nabízet takové služby, které učiní jednotlivé destinace natolik jedinečnými, že je klient zvolí za svou prioritu. Jednou z možností jak rozvinout nabídku cestovního ruchu je uplatnění zážitkové turistiky a v kontextu s touto snahou gastronomii jako lokální specifikum působící jako magnet. Tohoto cíle je možné dosáhnout dvěma způsoby: a) dostatečnou individuální publicitou zážitkové gastronomie, b) začleněním zážitkové gastronomie do nabídky cestovních kanceláří. Autoři se zaměřují na analýzu začlenění nabídky zážitkové gastronomie do nabídky cestovních kanceláří a agentur. Výzkum navazuje na analýzu výsledků dotazníkového šetření, z níž vyplynul zájem respondentů o tento typ akcí, ale poměrně náročné zjišťování možností jejich realizace.

In Czech

Proces globalizace prostupuje všemi obory ekonomiky, takže je stále těžší určit kde je její startovací pole, zda ve výrobě, obchodě, nebo zda se na jejím rozvoji podílí sám zákazník. Mezinárodní obchod sítí multinacionálních firem vytváří homogenní prostředí, které naprosto eliminuje domácí specifika. Nabízí se otázka, co může daná destinace nabídnout turistovi přicházejícímu z jiné destinace stejného státu, nebo zahraničnímu turistovi. V tomto okamžiku se nabízí řešení právě v koncepci cestovního ruchu, který by měl nabízet takové služby, které učiní jednotlivé destinace natolik jedinečnými, že je klient zvolí za svou prioritu. Jednou z možností jak rozvinout nabídku cestovního ruchu je uplatnění zážitkové turistiky a v kontextu s touto snahou gastronomii jako lokální specifikum působící jako magnet. Tohoto cíle je možné dosáhnout dvěma způsoby: a) dostatečnou individuální publicitou zážitkové gastronomie, b) začleněním zážitkové gastronomie do nabídky cestovních kanceláří. Autoři se zaměřují na analýzu začlenění nabídky zážitkové gastronomie do nabídky cestovních kanceláří a agentur. Výzkum navazuje na analýzu výsledků dotazníkového šetření, z níž vyplynul zájem respondentů o tento typ akcí, ale poměrně náročné zjišťování možností jejich realizace.

In English

The process of globalization permeates all sectors of the economy, making it increasingly difficult to determine where the starting field, whether in manufacturing, trade, or whether it contributes to the development of the customer. International trade networks of multinational companies create a homogenous environment that completely eliminates domestic specifics. This begs the question what particular destination can offer tourist coming from other destinations, the same state, or foreign tourists.V this moment offers solutions precisely the concept of tourism, which should offer services that make each destination unique so that the client chooses a priority. One of the ways to develop the tourism product is the application and adventure tourism in the context of this effort as a local gastronomy specifics acting like a magnet. his goal can be achieved in two ways: a) sufficient individual publicity gastronomy, b) the incorporation of gastronomy in travel agencies. The authors focus on the analysis of integration offers gastronomy to travel agencies. The research builds on the analysis of the questionare results, which showed respondents' interest in this type of action, but quite difficult to identify options for their implementation.