LUSTIGOVÁ, Zdena. Data mining analysis of learning preferences among gifted students. 1. vyd. Florenze, Italy: Libreriauniversitaria.it, 2017, s. 234-239, 460 s. ISBN 978-88-6292-868-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Data mining analysis of learning preferences among gifted students
Název česky Dataminingová analýzavzdělávacích preferencí mezi talentovanými studenty
Autoři LUSTIGOVÁ, Zdena.
Vydání 1. vyd. Florenze, Italy, od s. 234-239, 460 s. 2017.
Nakladatel Libreriauniversitaria.it
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Itálie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN 978-88-6292-868-7
Klíčová slova česky datamining, gifted students
Klíčová slova anglicky datamining, gifted students
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc., učo 12440. Změněno: 31. 8. 2017 12:27.
Anotace
This paper presents selected results of data mining analysis of educational and psychological/psychometric data, collected within 5 years on the group of 91 children, who participated in a specific online educational program (math, programming and science) for gifted children, organized by Charles University in Prague. The information record for each student is represented by 151 variables, of both categorical and quantitative nature, describing 1) demographic characteristics, 2) personal characteristics, including motivation and intelligence 3) behavioral and action records and 4) particular educational results and learning paths. The study is based on comparison of students with very similar personal characteristics like motivation and intelligence and their study interests and results. Students, who chose the right courses, that matched their nature of talent and personal characteristics, succeed. Those, who for some reason choose the course that does not match his /her nature of talent, are more likely to fail. Both, course selection and connected success or failure within selected course, is affected mostly by all components of intelligence, except of crystalline, and also by selected components of motivation, especially Dominance, Independence and Persistence. The nature of talent seems to be determined besides factors mentioned above by selected components of creativity.
Anotace česky
CLánek prezentuje některé výsledky datamingové nalýzy na vzorku cca 100 talentovaných studentů v průběhu několika let jejich práce v online prostředí.
VytisknoutZobrazeno: 9. 7. 2024 02:39